Gå til innhold

måle fettprosent


emilie_sc

Anbefalte innlegg

Jeg målte fettprosenten min på treningssenteret mitt for noen uker siden, og det var nok ikke det beste apparatet for det er en vekt der man taster inn alder, høyde, vekt, og du holder ikke i noen håndtak. Jeg fikk en fettprosent på 10 prosent, og det kan jo ikke stemme. Han som veide meg sa at målingene kan variere veldig, og at de bare gir en pekepinn. Men hvor store feil gir de?

Jeg har lyst til å sjekke fettprosenten min, men da på en ordentlig vekt. Hvor kan man gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg målte fettprosenten min på treningssenteret mitt for noen uker siden, og det var nok ikke det beste apparatet for det er en vekt der man taster inn alder, høyde, vekt, og du holder ikke i noen håndtak. Jeg fikk en fettprosent på 10 prosent, og det kan jo ikke stemme. Han som veide meg sa at målingene kan variere veldig, og at de bare gir en pekepinn. Men hvor store feil gir de?

Jeg har lyst til å sjekke fettprosenten min, men da på en ordentlig vekt. Hvor kan man gjøre dette?

Beste måten å måle er med skikkelige instrument som de har på sykehus. Dette er vanskelig å få til uten kontakter/betale i dyre dommer.

Beste måten for "den normale" er å skaffe seg fett kaliper og måle:

f.eks Slim guide Fettkaliper - Rød!

Der får du med boken sånn at du vet hvordan du gjør det. Da vil du kunne måle på f.eks 6-7steder og finne Mm og dermed plusse sammen og få sånn ca fett %.

De fleste apparater som måler fett %, muskelmasse, vannmengde osv på treningssentre, er veldig unøyaktig! Jeg fikk f.eks en fett% på 26% første gang, 20min senere fikk jeg 16% på en tanita vekt. Da hadde jeg bare kjørt i bilen i ca 10min frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...