Gå til innhold

Sykdom og treningsmengde


Sava

Anbefalte innlegg

Siden jeg begynte å trene og slanke meg i januar 2012 har jeg vært mye syk. Jeg trente styrke 4 dager i uka og jogget to dager i uka. Jeg gikk ned 25 kg på seks mnd og fikk en bmi på 19 - 20, men da var jeg egentlig for tynn, og la på meg 5 kg igjen siden juli. Jeg tenkte at jeg ble ofte syk pga av at jeg trente mye og spiste lite eller fordi jeg var for tynn. Men siden juli så har jeg vært så ofte syk at jeg har aldri fått kommet meg inn i treninga igjen. Jeg blir syk minst en gang i mnd, gjerne to og tre. Forkjølelse og omgangsyken følger hverandre. Jeg spiser kjempesunt. Er for øyeblikket frisk (for en gangs skyld), og som vanlig ivrig etter å komme meg i form igjen. Men jeg lurer på, nå som jeg ikke er så veltrent som jeg var og stadig blir syk, hvor mye bør jeg trene? Hvor mange økter i uka? Jeg har lyst til å trene hver dag, men har en mistanke om at det kansje bare sender meg rett til sengs med sykdom igjen.

Takk for råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren så mye som du føler du har energi/overskudd til. Kun du som kan kjenne på det, men jeg hadde prøvd og startet rolig, og eventuelt trappet opp over flere uker for å se hva du kan mestre. Når det er sagt, hadde jeg tatt meg en tur innom legen og fått tatt noen tester for å se hvordan det står til med vitaminer og mineraler (og ernæring generelt). Trenger ikke å ha noe med treningsmengde eller ernæring, kan være du har kyssesyka, eller noe annet (eventuelt, om man har hatt det før, kan man få en midlere versjon av det igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...