Cilly Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Usikker på om jeg nå starter en tråd som har vært svart på utallige ganger før? Uansett, jeg har nå i ett år gått ned i vekt og trent styrke. Har vært igjennom flere typer programmer av min PT, og hatt det veldig moro på min "vei". Men nå begynner jeg å ane målet i det fjerne, og kjenner også at jeg gjerne vil begynne å øke litt mer i muskelmasse også, for å forme "mål"-kroppen. Men uansett hva jeg leser om dette så blir jeg ikke klok på det, kan man øke i styrke på kaloriunderskudd, eller er det negativt for kropp? Det med hvordan å "øke" i forskjellige øvelser er nå ett av mine nyttårsforsetter å forstå! Ligger pr i dag på mellom 1500-1600 kcal om dagen, og trener 1 fullkroppsprogram 3-4 dager i uken (samt forskjellige kardio-varianter på rundt 30 min). Lager snart neste fullkroppsprogram, slik at jeg har 2 varianter å trene med. Styrkeprogrammet mitt nå trives jeg veldig godt med (dette vil jo selvsagt byttes ut etterhvert) og har vært litt "sta" på egne vegne og forsøkt meg på dette med å legge på ekstra vekt når jeg fint klarer 3x12 reps, og så dumpe reps ned til 3x8 for å bygge opp igjen. Er dette en ok måte å gjøre det på? Jeg er veldig "fersk" på styrketrening, og er derfor litt redd for at teknikken min skal ryke, eller at jeg belaster meg selv for tungt fordi jeg "tror jeg kan". Trener også alene, og har derfor ingen spot'er på øvelsene, og har heller ikke fått testet min rep max enda. PT'en min har gått gjennom teknikk mange ganger med meg, så jeg føler jeg ihvertfall kan noe, men har fortsatt litt denne skrekken for å øke, hehe Ett annet spørsmål litt på siden, ettersom jeg fortsatt er på vei ned i vekt, er det gunstig å gå ned og kanskje litt forbi den vekten man har lyst til å ligge på, for så å bygge "opp" kroppen igjen, eller er det smartere å begynne å jobbe mer med muskler/definering på vei ned til en bestemt vekt? Man skal jo lure på mye rart Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17206-kaloriunderskudd-og-%C3%B8kning-i-vekter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.