Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om noen med en del kunnskap om trigger punkter, kunne fortelle meg om det er noe ulempe med å trene når man har aktive triggerpunkter. Vil dette forverre smertene?

Selv har jeg en del triggerpunkter bak i skuldra pga dårlig skulder holdning. Jeg jobber med dette og har fått en mye bedre holdning, men har fortsatt smerter fra flere triggerpunkter. Jeg lurer på om selvbehandling av disse punktene mellom treningsøktene vil gjøre det værre. Er det lurt å behandle seg selv mellom treningsøktene, eller burde jeg kutte ut treninga helt og bruke en stund på å behandle disse punktene?

Har smerteintensiteten noe å si? Kan man trene med lav-moderate smerter fra triggerpunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17163-triggerpunkter-og-trening/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg gikk til triggerpunktbehandling for triggerpunkter i latissimus dorci og i skuldrene generelt. Fikk i hvert fall beskjed om å ikke trene samme dag som jeg fikk behandling. De utsatte punktene får jo en del juling under behandlingen og trenger tid til å komme seg. Men i hovedsak var det samme dag jeg unngikk å trene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...