Roppe84 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hei Jeg har i lengre tid forsøkt å gå ned i vekt, jeg har fulgt kostholdsråd, dietter og kaloribudsjett. Det eneste som egentlig gjorde noen forskjell for meg var ketolyse. Jeg trener regelmessig, både styrke og kondisjon. En stund har jeg holdt meg utrolig lavt med tanke på kalorier samtidig som jeg har trent 5-6 dager i uken. Jeg sliter og kommer meg ikke av flekken med tanke på vekt. Jeg går noe ned en uke før jeg går opp igjen uken etter. Hvis jeg har satt kroppen på sparebluss, hvor lang tid tar det å få den tilbake? og hva bør kosten da bestå av? Jeg har de siste 2 årene hatt problemer med ujevn hjerterytme/hjertebank, noen ganger værre en andre. På det værste har det i korte øyeblikk føltes som om jeg skal besvime. Har konsultert lege ang. dette og tatt ekg, hjerteprøver og diverse. De finner ingenting. Kan det være noe kroppen ikke tåler? kan det være noe kroppen mangler? kan det være sammenheng mellom dette og manglende vektnedgang? Håper noen av dere kan/vet noe om dette. Roppe Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hvor lang tid det tar før kroppen kommer inn i 'vanlig rytme' igjen, varierer jo fra person til person, og hvor såkalt flink du er til å spise tilstrekkelig og gjøre ting skikkelig Kosten din din bør bestå av gode proteinkilder, som kylling, kalkun, kjøttdeig, fisk, annet kjøtt, og generelt mye frukt og grønt. Bruk sunn fornuft, du vet nok hva du trenger å spise I teorien er det jo veldig enkelt, hvis du spiser mer kalorier enn du bruker, går du opp i vekt, spiser du akkurat det du trenger blir du der du er, og spiser du mindre går du ned i vekt. Det er så enkelt som det, men kanskje ikke fullt så enkelt i praksis. Har selv vært der.. Hvor høy er du, hvor mye veier du? Hvordan trener du nå? Har du noe fast opplegg? Noe mer info hadde vært greit Ang det andre du spør om, siden legen din sier at det ikke er noe, kan det være noe så enkelt som at du stresser litt mye, eller at du er som alle andre og får hjertebank en gang i blandt. Får det selv noen ganger, og det er helt normalt. Googlet et raskt søk på google, og hentet ut dette fra Hjertebank - NHI.no Hva forårsaker hjertebank og urolig hjerte? Flere tilstander kan forårsake hjertebank: Når du er engstelig eller stresset, frigjøres hormonet adrenalin til blodbanen. Dette gjør at hjertet banker raskere og hardere. Hjertebank følger derfor ofte med angstanfall og stressende situasjoner. Dette er den vanligste årsaken til hjertebank. Ekstraslag. Hjertet kan ta noen ekstraslag uten at det er uttrykk for en hjertesykdom. Slike ekstraslag er gjerne mest merkbare når du skal slappe av etter fysiske eller psykiske belastninger. Rytmeforstyrrelser i hjertet er noen ganger årsaken til hjertebank. Høyt stoffskifte kan gi hjertebank. Når stoffskiftet stiger, må hjertet pumpe mer for å forsyne kroppen med tilstrekkelig surstoff og næring. Hvis du er blodfattig, må kroppen pumpe mer blod for å sikre kroppens forsyning med surstoff, og dette kan gi hjertebank. Alkohol, tobakk, kaffe, narkotika, enkelte blodtrykksmedisiner, digitalis (hjertemedisin) og astmamedisin kan også gi hjertebank. Sannsynligheten for at det foreligger en hjertesykdom, øker dersom hjertebanken ledsages av brystsmerter, tungpust, svimmelhet eller besvimelse. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/#findComment-651131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roppe84 Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Hei:) Først av alt, takk for svar. Begynte nesten å bli bekymret når ingen svarte meg på trådene mine:) Dette har jeg også lest, inntar man mindre kalorier enn kroppen bruker går man ned.. Dette har den siste måneden rett og slett ikke stemt for meg. Alt jeg har spist har jeg registrert på vektklubben.no. Jeg fikk et budsjett på 2500ckal, jeg var kjempe ivrig første januar så jeg la meg på ca 1300ckal om dagen med en ca fordeling på 30% karb 30% fett og 40% protein. Har nesten ikke spist annet enn kylling, egg og grønnsaker og har registrert alt ned til den minste bit eller dråpe. Samtidig har jeg trent 5dager i uken, 3 dager styrke i splitt program og 2 dager med 10km - 5km på ski høy intensitet for meg ca 9km/t i kuvert løype. Jeg gikk litt ned og litt opp.. følte heller ikke jeg fikk den boosten i starten i form av å miste vann.. Jeg har jo gått på uendelig med slankekurer i flere år nå... Tok et lite veloverveid valg på slutten av fotballkarieren i ungdomsårene (ca 20) og slang meg på boletrenden. Dette varte kun i 4uker før jeg innså at jeg begynte å se helt idiotisk ut. Dette har blitt en dyrekjøpt erfaring for min del, det var etter jeg sluttet med det at jeg begynte å rase opp i vekt. Velfortjent vil nok mange si og det er nok kanskje det:( Er redd at alle slankekurer og annet tull har ødelagt noe av forbrenningen min, eller skadet er vel mer det rette ordet. Den beste måten å bruke mer kalorier er å trene og få seg mer muskler som igjen bruker mer kalorier. Jeg trener om ikke annet og er mye bedre form enn da jeg ikke trente. Det er bare en ting som mangler og det er å bli kvitt fettet, jeg vet ikke hva fettprosenten min er men den er HØY! Føler heller ikke den blir bedre med trening heller, like dvask og fæl. Etter at jeg meldte meg inn her har jeg bestemt for å begynne helt på nytt med trening, starte helt på scratch med nybegynner programmet og glemme alt jeg har lært til nå ang. trening. Når det gjelder mat holder jeg på å lese om forskjellige tilnærminger. Har fundert på pmsf diett, prøve igjen å legge meg underskudd men spise vanlig, ketolyse etc.. jeg vet rett og slet ikke. Jeg er åpen for forslag om du har for å si det sånn:) Jeg gikk på ketolyse for noen år siden, da gikk jeg ned fra 123kg til 103 på no time.. på den tiden hadde jeg ikke gode trenings rutiner om jeg hadde i det hele tatt så etter en stund var jeg oppe på 115kg igjen... Nå ligger jeg og flyter rundt 115-118kg som er vekta mi idag. Jeg er 28år 185 høy og veier 118kg med farlig høy fettprosent, spesielt rundt magen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/#findComment-651217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Først av alt, ikke tenk slankekur Det du trenger er en livsstilsforandring, slik at du klarer å vedvare ved den måten du velger å leve på. Forbrenningen din kan du fikse og gjøre til det du vil igjen, du må bare gi det tid. For meg virker det som at du har prøvd endel og vært borti litt av hvert. Har du regnet ut basalforbrenningen din? Altså det du forbrenner bare ved å VÆRE en dag? Husk også at hvis du har stresset veldig mye med dette, kan det påvirke vekten din også. Hormonell ubalanse kan ødelegge MYE. Og hvis du bare har spit 1300 kcal om dagen, er det ikke rart at du ikke har noe energi på trening, hvis det var det du mente. Når du allerede har et såpass stort kcal underskudd, burde underskuddet gjøre endel av vektnedgangen for deg. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/#findComment-651256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roppe84 Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 huff ja, jeg vet det egentlig.. er bare så fristende å kickstarte alt sammen... Men det holder vel ikke i lengden desverre.. Vet du om et sted jeg kan finne info om å sette sammen et riktig og sundt kosthold? hva bør fordelingen være mellom fett karbo og proteiner? Det jeg mente med 1300ckal var forsåvidt at jeg ikke gikk ned uansett.. Men jeg har kjent spessielt på kardio`n at jeg har hatt lite energi.. Får satse på at kroppen er i sparemodus og at ting vil stabilesere seg etterhvert:) Jeg har stressa Mye med dette problemet i alt for lang tid så det har nok heller ikke hjulpet... Basalforbrenning 2201ckal. hvis jeg velger lett aktiv som er tre treninger i løpet av uken havner jeg på 2971ckal. Jobber som tømrer og trener mer enn tre dager.. men er livredd for å legge inn for mye aktivitet og få fler kalorier enn jeg skal ha. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/#findComment-651283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Nei, det holder som regel ikke over tid Du har maaasse god info her på Fitnessbloggen. Du setter jo sammen et godt kosthold ved å spise det som gjør det mett og som gjør at du beholder muskelmasse mens du skal ned i vekt, altså proteiner. Kylling, forskjellige typer kjøtt, kjøttdeig, tunfisk, fisk. Grønnsaker og frukt er viktig fordi de inneholder mikronæringsstoffer som du trenger hver dag. Hvis du baserer kostholdet ditt på det og samtidig ligger i underskudd, burde det gå greit, men det vet du sikkert fra før av Det går an å ligge FOR lavt på kcal også, slik at du ikke har noe som helst med energi og kroppen går som du sier i sparebluss, og kroppen virker mot deg istedet for å jobbe MED deg. Hvis kroppen ikke får nok energi til å holde seg i 'live' , vil den svare ved å skru ned forbrenningen for å spare på det lille den får. Så å legge seg en smule høyere på kcal er ikke en dum ide. Jeg la inn tallene dine i denne tabellen Matvareguiden. BMR kalkulator og fikk et helt annet tall. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/#findComment-651309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roppe84 Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg får bare prøve igjen rett og slett:) Brukte foresten kaloritelleren på facebook/fitnessbloggen:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/#findComment-651338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roppe84 Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg er jo foresten 29år, litt tidlig å begynne å glemme sin egen alder, hehe:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/#findComment-651382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skækk Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Sleit selv med hjertebank over en lang periode, og fikk anbefalt magnesium-tilskudd. Kan fåes på dagligvareforretninger til under 100-lappen (Trippel Magnesium). Kapslene inneholder i tillegg sink og vitamin B6, og virker restituerende på muskler og ledd, som er en bonus hvis du trener ofte Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/#findComment-651432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roppe84 Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 Takk for tipset, det skal handles inn:) skækk 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17047-hjertebank-problemer-med-vektnedgang/#findComment-651437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.