...???... Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 ^^ Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17018-trenger-hjelp-til-psmf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 PSMF eller ei, dette er noe du selv må lære deg om du skal ha sjangs å følge en diett. Alt du trenger å vite om mengder står i artikkelen og alt av innhold står på matvaren. Så får du bare summere. Ellers finnes det en tråd på 230 sider om akkurat dette. Hvor høy og tung er du? PSMF er ikke dietten en bare "tester ut" litt sånn avslappet, den er ekstrem og du må vite hva du gjør og hva du vil. Anbefales IKKE til alle og som sagt, kunnskap først, så utprøving. Om du lærer deg dette så vil du også vite hva ditt moderate kosthold faktisk er, mest sannsynlig er du flink noen dager, så skeier litt ut en dag "siden man har vært så flink" og så er uka gått i null til slutt. Det føles sunt, moderat osv, men det aner du ikke før du lærer deg ca hva som inneholder hva og hvor mye du spiser. Igjen, start i rett ende, altså motsatt ende av PSMF Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17018-trenger-hjelp-til-psmf/#findComment-650111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Det vet jeg,men jeg håper at her inne finnes noen behjelplige sjeler som kan hjelpe meg igang. Jeg har lest MYE om PSMF ,men har ikke helt klart å få forståelsen for hvordan jeg regner ut hva jeg bør spise osv. Det er pga av dette at jeg ber noen om hjelp. Jeg har ikke lyst å feile og når jeg føler meg så usikker på forståelsen for hvordan man legger opp en matplan,så ber jeg heller om hjelp enn å vandre ut på en ukjent sti uten å vite hva jeg gjør! Og hva mener du er motsatt ende av PSMF? Motsatt ende mener jeg å først lære deg om hvordan du regner kcal, protein, karbo, fett osv, ellers så har du ikke sjangse til å følge retningslinjene i en diett. En annen ting er at du kanskje da ser at du ikke trenger et slikt ekstremtiltak men kanskje kan rydde litt opp i kosten du allerede har og blir fornøyd. Om du ser på matvarer så står det oppgitt næring pr 100g, kcal, protein, fett, karbo etc. Så du må vite hvor mange gram du spiser, som du kan måle, veie etc så summerer du. Men de aller aller færreste hobbymosjonister gjør dette, er alt for tidkrevende og strengt tatt ikke nødvendig. Det du kan gjøre er å logge alt du spiser en uke, dag for dag på f.eks mylog.no så ser du selv hva du faktisk får i deg. Spiser du kjøttdeig eller noe målbart, gjør det enkelt, ta en halv pakke, kvart pakke, hel pakke etc, så legger du det bare inn der. Evt spiste du hele vet du at det er 400g, halve er da 200g osv. Så ser du hva du faktisk spiser og kan justere kcal deretter. Kanskje du ser at om du dropper 2 glass juice og den brusen på jobb så er du der du skal være, eller at den sofakosen faktisk er mye mer kcal en du trodde. DET er riktig ende å starte i, dette må du kunne før du trenger tenke på PSMF eller noe som er avgjørende at du følger nøyaktige instruksjoner. Du kan ikke kjøre Rally om du ikke engang har tatt teorikurset. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17018-trenger-hjelp-til-psmf/#findComment-650148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Takker for den forklaringen! Forstår dette med å regne ut kcal osv. Men hva med 'psmf-formelen' din egen vekt ganger??? Og jeg er fortsatt ute etter noen som vil hjelpe/veilede meg i starten! Har et brennende ønske om å gjøre dette rett! Og hadde da vert fint å ha litt støtte! PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste) | Fitnessbloggen Forum 215 sider med akkurat disse spørsmålene, det dukker opp en 10 slike PSMF tråder om dagen, så greit om man prøver å samle det, samt det er lettere å få hjelp blant andre som gjøre det samme. Når det er sagt er vell "formelen" 2-2,5g protein pr kg målvekt. Så hva er du nå og hvor vil du? Videre: PSMF passer ikke for alle PSMF passer på langt nær for alle – og er først og fremst en hurtigdiett for de som trenger eller ønsker å komme seg i god form på kortest mulig tid. Det beste resultatet vil du alltid få av en endring i livsstil. PSMF PASSER HVIS… Du er idrettsutøver og må gå ned mye i vekt på kort tid.Du er utøver innen fitness og kroppsbygging og har dårlig tid for å komme i konkurranseform.Du har en spesiell begivenhet du ser fram til og har dårlig tid. Eksempelvis et bryllup.Du ønsker en god start på dietten før du går over på en mer tradisjonell endring av livsstil.Du har forstått at tradisjonelle lavkalori-dietter gjør at du mister for mye muskler til at resultatet kan bli bra. Understreker at dette IKKE er noe man bare "kaster seg på" uten nødvendig kunnskap og hodet på rett plass. 9/10 som prøver har misforstått hele opplegget og går på en smell. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17018-trenger-hjelp-til-psmf/#findComment-650152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.