Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til en total livstilsendring, med tanke på både kosthold og trening. Har ganske gode treningsvaner men føler det er på tide å lære alt på nytt siden det jeg holder på med nå i dag ikke fungerer.

Vil en type ekstrem diett passe for meg, lavkarbo kanskje? - det har jeg gjort en gang før og det fungerte veldig bra.. problemet er bare at jeg gikk opp igjen etterpå. Jeg har prøvd så mye rart og gjort så mye dumt ifølge artikler jeg har lest her inne at jeg vil begynne på scratch.

Jeg sjekket bmr og fikk dette til svar på mine "specs" som er 28 år, 118kg og 185cm.

2 424,97ckal - 10 146,32kj kcal/kj for å opprettholde dine livsfunksjoner.(Din BMR)

Hva vil dette si? Stemmer dette regnestykket automatisk for alle? Kan jeg ha ødelagt forbrenningen min med tidligere dietter? hvis jeg spiser 2500ckal skal jeg gå ned da?

jeg har vært medlem i vektklubben og fikk et budsjett på 2500ckal om dagen, dette fungerte ikke for meg så jeg kuttet enda lenger ned.. mye lenger ned faktisk. Dette gav heller ingen gevinst i form av vekt nedgang eller inn i mål. Jeg føler dette er utrolig vanskelig å finne det som passer for meg. Jeg jobber som tømrer men har stilling som service snekker, dette innebærer en litt lettere jobb fysisk enn en som bygger hus for eksempel.. en krysning mellom tømrer og vaktmester.

Jeg trener ca. 5 dager i uken på 5 splitt, dette har jeg lest at ikke er det lureste for en nybegynner, eller en ny gammel trener som jeg er. Derfor har jeg valgt å forkaste alt alle har sagt til meg så langt og venter spent på deres mening og håper dette kan hjelpe meg til et bedre liv.

Det har gått så langt at når poden vil i parken å bade blir ikke jeg med, han blir med en av de andre pappaene og jeg blir hjemme. Jeg skammer meg over hvordan jeg ser ut og kjenner at livskvaliteten min er utrolig dårlig om dagen. Er det noen av dere som har hatt erfaring med det samme som meg, evt. kjenner noen eller rett og slett bare kan endel om emnet, vær så snill å skrik ut, jeg trenger hjelp og håper instendig på at noen av dere vil ta dere tid til å veilede evt. lede meg på rett vei.

Håper på snarlig svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16968-hjelp-til-livstils-endring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...