Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har trent jevnt to ganger i uken siden juni måned, etter mange år uten fast treningsrutine. Ble et lite opphold i november/desember, men er nå i gang igjen.

Har PT ca. hver tredje uke, som bistår med nye øvelse og teknikk, samt presse meg til å øke styrken.

Foreløpig ser styrkeprogrammet slik ut:

Knebøy 40 kg(3*12)

Strak markløft - 40 kg (3*12)

Utfall fra stepkasse bakover 3*20 (annet hvert bein uten vekt, sliter med balansen :))

Nedtrekk 25 kg (3*12)

Biceps curl med twist 5 kg (3*12)

Sidehev med hantler 5kg (3*12)

En triceps øvelse jeg ikke kan navnet på, ligger på benk med en hantler i begge henda og fører den bak hodet, kjenner den tar godt på triceps, øvre del av mage og litt bryst: 16 kg (3*12)

I tilegg noe mageøvelser, men dette er min svakhet siden jeg syns mage er skrekkelig kjedelig :(

Men kjører ulike varianter av crunch, og er glad i å ta sidehev(?) stående med manual en labb.

Utenom dette blir det noe kondisjonstrening. Har aldri klart å jogge noe særlig, men etter litt styrketrening og intervaller på mølla uten fokus på tid, men bare jogge det jeg klarer og gange og bra musikk klarte jeg å gjennomføre min første 4*4 intervall forrige søndag :D Altså, jogget 4 min, gikk rask gang i 3 min og gjentok fire ganger. Det var en seier!

Noen ganger blir det litt trening på ellipsemaskin. Er forøvrig mest glad i trening på egenhånd, da jeg kan styre tidspunktet for trening selv.

Jeg kommer heller ikke særlig langt ned i knebøy, men jeg føler teknikken er på plass på de øvelsene jeg gjør. Ikke hadde noe skader/smerter underveis, bare perioder med gangsperre :) Har forøvrig litt problemer med skulderne, de kan gjerne få litt betennelser i perioder. Men i grunn har styrketrening hjulpet mye mot smertene.

Målet mitt er en tightere og strammere kropp, gjerne med innslag av litt synlige muskler. Og sånne derre høyere rumpe :blush: Jobber med kostholdet om dagen, for å få det "renere" og starten går ut på reduksjon av sukker og raske karbohydrater. Har som oftest mulighet til å trene 3 ganger per uke. I det siste har jeg følt at økter på 45 min er mer effektive økter enn de på en time +.

Håper noen kan gi meg noen tilbakemelding, tips om hvordan jeg kan legge opp en treningsuke. Kan sikkert skvise inn en fjerde økt, hvis jeg får en bra fordeling av treningsøktene som gjør at de støleste stedene av kroppen får hvilt seg litt mellom :)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...