pasjonsfrukt Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg er veldig usikker på hva som vil være egnet kalorimengde og eventuelt om jeg burde variere (spise samme mengde kalorier hele tiden eller bytte på lav/høykaloriperioder)? Min bakgrunn: Sommeren 2010 begynte jeg livsstilsendringen. På mitt tyngste veide jeg 100,5kg og jeg rager 158cm i høyden . Siden da har jeg trent fast 3-4 ganger i uken. Miks mellom fotball, styrke, spinning og løping i all hovedsak. Jeg veier i dag 85 - kg, men har vært så lavt som 82 kg, men hadde en oppgang i forbindelse med jobb/ferie og jobber med å komme meg ned. Jeg har inget hastverk så lenge kroppen som helhet viser en positiv trend (nedgang vekt, innstramming, fremgang i trening etc). Jeg er rimelig sterk til å ha trent lite styrke (120 kg mark, 65 kg benkpress). Treningen har nå etterhvert ført til at jeg har kontaktet en styrkeløfterklubb, og skal ha min første treningsøkt der i kveld, og jeg gleder meg. Ennå så er jeg så nybegynner at jeg kan klare og øke i styrke på kaloriunderskudd. Jeg er dyktig på kosthold og flink til å lage mat. Og lever generelt på et kosthold med mer proteiner og karbohydratene er av det langsomme slaget. I tillegg til sunt fett. Noen som har en formening om riktig kalorimengde for meg når jeg på sikt ønsker og feks være ned i 70 kg til sommeren 2014? Jeg vil ligge på cirka 5 treningsøkter i uka. Hvor 3 er styrke og de 2 andre vil være fotball (litt løping/spinning på vinter - ikke langkjøring). Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16838-korrekt-kalorimengde-for-nedgang-mot-sommer-2014/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReBella88 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Du har 15 kg å bli kvitt. Å få bort det på 1,5 år er ikke noe problem, om du ligger f.eks. 500 kcal i underskudd så har du nådd 70 kg før vinteren kommer! Kanskje til og med før høsten kommer om du opprettholder trening. Vet ikke alderen din, men vil gjette at du har et vedlikeholdforbruk på ca 2300 kcal med ditt aktivitetsnivå,legg deg på rett under 2000 kcal per dag så har du nådd målet ditt lenge før neste sommer! Nå er det mange her som kan mye mer enn meg om dette så om noen vil legge til noe eller rette på meg så blir jkeg aldeles ikke lei meg Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16838-korrekt-kalorimengde-for-nedgang-mot-sommer-2014/#findComment-644237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Du må tilpasse kalorimengden så du oppnår ønsket vektnedgang over en viss tid. Skal du gå fra 85-70 kg i løpet av 16 måneder så har du veldig god tid og trenger strengt tatt ikke gå ned mer enn 1 kg i måneden. For å oppnå dette må du ha et daglig kaloriunderskudd på i snitt 233 kalorier (7000 kcal / 30 dager). Det du bør gjøre er å prøve å finne deg et nivå på matinntaket som gir omtrent denne nedgangen. Veier du deg en gang i uken kan du gjøre justeringer annenhver uke om du ikke oppnår ønskede resultater. Kanskje vil det være en fordel å legge inn et litt større underskudd så du har noe å gå på og kan ta en diettpause i oppkjøringen før konkurranser og i ferier og slikt. Lykke til med styrkeløftinga, høres ut som du allerede har lagt et godt utgangspunkt! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16838-korrekt-kalorimengde-for-nedgang-mot-sommer-2014/#findComment-644242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pasjonsfrukt Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Det du bør gjøre er å prøve å finne deg et nivå på matinntaket som gir omtrent denne nedgangen. Veier du deg en gang i uken kan du gjøre justeringer annenhver uke om du ikke oppnår ønskede resultater. Kanskje vil det være en fordel å legge inn et litt større underskudd så du har noe å gå på og kan ta en diettpause i oppkjøringen før konkurranser og i ferier og slikt. Lykke til med styrkeløftinga, høres ut som du allerede har lagt et godt utgangspunkt! Takk Det var en veldig god tanke, og veldig fornuftig. Da har jeg litt ekstra og gå på før eventuelt konkurranser (om jeg tørr), og eventuelt hvis jeg skal noe hyggelig og sosial noen helger som krever litt ekstra kalorier. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16838-korrekt-kalorimengde-for-nedgang-mot-sommer-2014/#findComment-644276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pasjonsfrukt Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Du har 15 kg å bli kvitt. Å få bort det på 1,5 år er ikke noe problem, om du ligger f.eks. 500 kcal i underskudd så har du nådd 70 kg før vinteren kommer! Kanskje til og med før høsten kommer om du opprettholder trening. Vet ikke alderen din, men vil gjette at du har et vedlikeholdforbruk på ca 2300 kcal med ditt aktivitetsnivå,legg deg på rett under 2000 kcal per dag så har du nådd målet ditt lenge før neste sommer! Nå er det mange her som kan mye mer enn meg om dette så om noen vil legge til noe eller rette på meg så blir jkeg aldeles ikke lei meg Jeg er 36 Nei da er ikke noe problem og få da av enda fortere heller, men jeg vil ikke at det skal gå for mye på bekostning av styrken siden jeg først går til det skrittet og bli med i en klubb. Det er derfor jeg lurer på hva den rette balansen er. Ligger for øyeblikket på 1700-1800 kalorier i snitt, og har da tatt av 1 kg i uka med trening 3-4 ganger i uka. Så tror jeg må opp på rundt 2000. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16838-korrekt-kalorimengde-for-nedgang-mot-sommer-2014/#findComment-644278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.