Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har en stund hatt vanvittig problem med kramper, spesielt på oversiden av underarmen etter biceps trening. Krampetrekning gir seg ikke før neste dag. Kan få krampe i andre muskler også etter trening, men ikke i nærheten av slik jeg får i oversiden av underarmen. Prøvd å tatt magnesium men uten hell. Bruker kun protein pulver og koffein før Kardio.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16488-kosttilskudd-mot-kramper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Crampfix er jo et alternativ, inneholde de nødvendige mineralene for å unngå kramper. Koffein kan jo gjøre at kroppen ikke tar opp vitaminer og mineraler like lett.

Crampfix inneholder to vitaminer, vitamin B1 og vitamin B6 som gjør at kroppen lettere tar opp magneseium, natrium osv.

Jeg bruker crampfix etter økter hvor jeg svetter mye. Var på sykkelsamling på mallorca i fjor, brukte crampfix hver dag og slet ikke med kramper i det hele, noen av de jeg var med begynte å slite med kramper etter et par dager. De tok noen tabletter med crampfix og noen dager senere var de fine igjen :)

• 1 måned senere...

Dehydrering kan som kjent bidra til kramper. Drikker du nok vann? Sliten muskulatur er også "mer utsatt". Får du/musklene nok hvile?

Ellers så vet jeg om de som sverger til Farris og banan! Farris inneholder bl.a magnesium, kalsium, kalium og natrium- disse mineralene/saltene er med på å regulere væskebalansen. Banan er også en kilde til kalium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...