kamilligram Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hei, spør mye om hjelp på forumet, men dere vet jo så mye mer enn meg Jeg lurer litt på hva som er den lureste måten å kombinere styrketrenigsprogrammet mitt med både kardio (PulsStep) og pilates. Spesielt i henhold til restitusjonstid, da det er noe styrke i PulsStepen. Det er ikke allverdens med styrketrening, men den krysser likevel ofte de muskegruppene jeg alt har jobbet med og jeg ble derfor litt usikker. Man skal jo ha restitusjonstid også. Slik jeg trener nå har jeg et fullkroppsprogram fordelt på to dager (mandag og fredag), og trener PulsStep to andre dager (onsdag og lørdag/søndag). I det siste har jeg også begynt med pilates på onsdager for å få jobbet enda mer med kjernemuskulaturen. Siden jeg for øyeblikket har en livssituasjonen som gjør at jeg ikke kan trene tirsdag og tordag, blir det ofte litt knapt å rekke over alt, så da lurer jeg på: Er det dumt å trene både kardio og styrke samme dag?Hvis ikke, hvilket rekkefølge bør det gjøres i?Bør jeg droppe styrkedelen på PulsStepen når det blir for tett mot styrkeøktene mine?Er det ok å trene pilates etter styrketrening? Hilsen treningsnovise. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16341-hjelp-til-%C3%A5-kombinere-styrkeprogram-med-kardio/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Er det dumt å trene både kardio og styrke samme dag?Hvis ikke, hvilket rekkefølge bør det gjøres i?Bør jeg droppe styrkedelen på PulsStepen når det blir for tett mot styrkeøktene mine?Er det ok å trene pilates etter styrketrening? . 1. Absolutt ikke. Det beste er nok å trene de på ulike dager, men det kan fint kombineres, du må bare sørge for at matinntaket er høyt nok til at du har energi til å yte på begge deler. Hva du prioriterer høyest har litt å si for hva du skal gjennomføre først, men det mest vanlige er styrke først, kondisjon etterpå. Det føler jeg personlig er det beste i forhold til energi og ytelsesevne. 2. Som nevnt ovenfor. 3. Nei, det trenger du ikke. Du får nok restitusjonstid, bare sørg for nok mat og nok søvn. Føler du selv at det går fint? Det er det viktigste. Det finnes ikke noe fasitsvar. 4. Samme som ovenfor, hvis du har overskudd til det og ikke føler det hindrer fremgangen. Pilates gjennomføres jo veldig ulikt fra instruktør til instruktør. Noen ganger er det jo tyngre enn andre. Viktigste: Føl på kroppen. Den er ikke så dum, og sier gjerne fort ifra om det blir for mye kamilligram 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16341-hjelp-til-%C3%A5-kombinere-styrkeprogram-med-kardio/#findComment-626797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamilligram Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Ble advart mot å ta styrke etter kardio fordi jeg da ikke vil yte like bra, og at jeg derfor burde da styrken først. Jeg regner med det er en mye sannhet i det, men for min del føles det baklengs siden alltid får masse energi av all kondisjonstrening, men tappes helt av styrketrening. I tillegg er oppvarminga noe av det verste jeg vet (tredemølle/ergometer/trappemaskin), og er derfor mer motivert til ei 45 minutters intervalløkt før styrken. Jeg er jo ganske fersk på styrketreningsfronten, så jeg blir alltid veldig usikker når folk med større muskler og tilsynelatende mer peiling enn meg sier at det jeg gjør er feil. I tillegg sier folk så mye forskjellig. Programet mitt vil jo endres på sikt når jeg får frigitt flere dager i uka, men har ikke lyst til å sitte på en krakk og vente på å komme skikkelig i gang. Heller endre programmet når jeg ikke har 200% jobb. Slik jeg ser for meg at jeg vil trene fremover: Mandag PulsStep Fullkropp Onsdag Pilates Fredag Fullkropp Pilates Lørdag PulsStep Heller passe på å spise godt og få i meg næring mellom øktene når jeg har flere treninger på en dag. Fornuftig? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16341-hjelp-til-%C3%A5-kombinere-styrkeprogram-med-kardio/#findComment-627260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Fornuftig Det viktigste er som sagt at du lytter til kroppen, gjør det som føles riktig for deg. Hvis du får mer energi av å trene kondisjon først, så gjør det! Ikke hør på hva alle andre sier alltid. De har selvfølgelig ofte rett, men du kjenner deg selv best, og du vet hva som fungerer for deg. Våg å prøve deg frem, så kommer resultatene :happy: kamilligram 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16341-hjelp-til-%C3%A5-kombinere-styrkeprogram-med-kardio/#findComment-627346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.