Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Har noen spørsmål angående kosthold og trening.

Vil si at kostholdet og treningen skal sees i sammenheng med hverandre.

Jeg er en kraftig kar på 21, trener styrke og spiser mye. Derav sunn mat. Er så uhelig å ha noe som heter "irritabel tarm" som gjør at jeg ikke kan spise utvalgte melkeprodukter og andre godsaker som kanskje er avgjørende for et sunt kosthold; cottagecheese, melk, egg, yoghurt, ferdig krydret kjøtt(feks.kylling fra varmeskapet på meny) som er en liten smakebitt av det jeg ikke kan spise......

Mitt spørsmål til dere er hva brude jeg spise i en trenings periode på 2 månder, i et perspektiv der jeg har 2 månder med full fokus for trening og kosthold, med hensyn til å ta av vekt rundt mage partiet og bli mer "fitt"; igjen, hva brude jeg spise, når burde jeg spise det, hva jeg ikke skal spise? Burde jeg ta kosttilskudd, proteinshaker, vitaminer, osv.? Da også som går i hånd med mitt symptom over...

verdt å nevne at jeg ikke tar protein shake, men har tenkt å begynne å ta dette i bruk. Mens noen sier jeg ikke trenger det, da jeg er så kraftig og er kraftig av natur.

Om jeg skulle til Sverige, hva skal stå på handlelista mi?

Over til mitt andre spørsmål som da er ang. trening.

Jeg trener 3 -4 ganger i uken. 5 min oppvarmming på tredemølla; Stryketrening: Bryst(benk, militærpress, flies, dips, biceps+ plank) / Rygg og Bein(mark, knebøy, roing, triceps + plank) annenhver dag og 20 min jogging på slutten av en økt(har jeg blitt anbefalt), med pause på 1 dag da jeg begynner på´n igjen - Bryst / Rygg og Bein.

Denne planen har jeg fulgt i 1 år og ser resultater, men har lyst til å ta treningen "to the next level"!

Som nevnt over; 2 månder, fullt fokus på trening. Da kanskje å trene 6 ganger i uken hadde hvert mer å anbefale?

Gi gjerne respsons på trenings opplegget mitt og eventuelt øvleser jeg bør ha med eller eksludere fra settet.

Om sett i sammenheng med kostholdet over, burde jeg ha et annet trenings program eller er dette bra nok?

Vil også nevne at jeg er sprekker i helgene, da jeg så å si hiver innpå med usunnheter. dette sliter jeg med. Har noen råd om hvordan jeg skal kontrollere dette? Eventuelt mat/godsaker som kan "dempe" søtsuget en sen lørdags kveld...

Er også student og er glad i alkohol; mer spesifiser øl.

Hilsen en som overhode ikke har peiling og som trenger svar.

- joa, litt har jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15705-roockie-kostholt-og-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...