Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil ned i fettprosent og få mer muskler. Trener styrke 3-4 ganger i uka, boksing 1 gang og av og til så jogger jeg også (kommer an på hva jeg har tid til).

Jeg er en jente, 164 cm høy og veier 64 kg. Har regnet sammen at jeg forbrenner ca. 2314 kcal hver dag. Jeg har ført ned hva jeg har spist over en periode og det viser seg at jeg bare spiser ca. 1200 kcal hver dag, noen ganger mindre. Som regel får jeg da i meg ca. 100 g protein, 75 g karbohydrater og 40 - 50 g fett.

Derfor må jeg jo spise mer, men hva skal jeg spise mer av og hva burde jeg ikke spise så mye mer av med tanke på hvor mye protein, karbohydrat og fett jeg allerede får i meg av bare 1200 kcal? Og hvor mye kcal burde jeg ligge på sånn ca. for at jeg skal kunne gå ned i fettprosent?

(:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15388-hvor-mye-burde-jeg-spise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fint spise litt mer av alt egentlig.

Fordelingen kan være ca slik. Protein: 2g pr kg kroppsvekt. Fett: 1g pr kg kroppsvekt.

Kalorimessig kan du trygt legge deg på mellom 1500-2000 en plass. 1800 på treningsdager og rundt 1600 på fridager er vel et greit utgangspunkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...