Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er en jente på 20 år, 1.57 høy og 50 kg.

Har de siste mnd begynt å trene styrke, og prøvd meg litt frem mellom ett par program. Har nå for 2 uker siden begynt med Starting Strenght. Noen som har erfaring med programmet de vil dele?

Men så til det egentlige spørsmålet.. Har aldri vært noe spesielt flink på matfronten, får nok rett å slett ikke i meg nok/riktig mat i løpet av en dag, spiser lite og sjelden.

Tenkte å sette opp en liten plan over det eg skal spise i løpet av en dag, så kanskje eg får inn noen gode rutiner på å spise litt mer og ofterer vist eg har en plan å følge. Jobber skift i tillegg, så får ikke spist eller trent til samme tidspunkt noen dager nesten..

Har dere noen gode tips til frokost og kvelds? Tenker brød og knekkebrød sikkert er bra, men liker så lite av pålegg, så blir litt vansklig der:-(

Frokost:

Lunsj: Omelett med skinke

Mellomm: Frukt + Youghurt

Middag: Kylling, ris + grønsaker

Mellomm: Proteinshake etter trening

Kvelds:

Og tror dere dette ser ut som ett greit kosthold når målet er å gå ned i fett%, øke i styrke og få strammet opp kroppen:-)? Og andre tips til kosthold mottas med stor takk! Er så grøn på dette enda.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15379-tips-til-kostholdplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Er en jente på 20 år, 1.57 høy og 50 kg.

Har de siste mnd begynt å trene styrke, og prøvd meg litt frem mellom ett par program. Har nå for 2 uker siden begynt med Starting Strenght. Noen som har erfaring med programmet de vil dele?

Men så til det egentlige spørsmålet.. Har aldri vært noe spesielt flink på matfronten, får nok rett å slett ikke i meg nok/riktig mat i løpet av en dag, spiser lite og sjelden.

Tenkte å sette opp en liten plan over det eg skal spise i løpet av en dag, så kanskje eg får inn noen gode rutiner på å spise litt mer og ofterer vist eg har en plan å følge. Jobber skift i tillegg, så får ikke spist eller trent til samme tidspunkt noen dager nesten..

Har dere noen gode tips til frokost og kvelds? Tenker brød og knekkebrød sikkert er bra, men liker så lite av pålegg, så blir litt vansklig der:-(

Frokost:

Lunsj: Omelett med skinke

Mellomm: Frukt + Youghurt

Middag: Kylling, ris + grønsaker

Mellomm: Proteinshake etter trening

Kvelds:

Og tror dere dette ser ut som ett greit kosthold når målet er å gå ned i fett%, øke i styrke og få strammet opp kroppen:)? Og andre tips til kosthold mottas med stor takk! Er så grøn på dette enda.

Alt handler egentlig om mengder. Det får du kontroll på via Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold

Ingen som vet om den omeletten din inneholder 20egg+ 1kg skinke eller om middagen er 50g kylling og 10g ris+10g brokkoli:) Så det handler om mengder hele veien!

Hvis du satser på 2g protein per kg kroppsvekt. Så er det helt ok! Resten kan du fordele "slik som du vil". Bare ikke spis i overskudd osv..

Test kcal kalkulatoren til fitnessbloggen på facebook. Legg deg 200kcal under denne i starten. 2-3uker =ingen resultater--> 200kcal til ned !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...