Nyxx Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg trener styrke og crossfit (jajaja, jeg sa det, Crossfit ) Og jeg lurte på om noen kunne sett over treningsprogrammet mitt og evt gitt meg en pekepinn på om jeg er helt på bærtur. Målet mitt er å øke i styrke og gå ned i fettprosent. Jeg har gått ned 8kg siden jeg begynte å trene (4mnd siden) og har blitt betydelig sterkere. Jeg er 24 år, kvinne og veier nå jeg 62kg og er 154cm. Målet er 52 kg.. Men formen er viktigere enn vekten.. Jeg ligger på 500 kcal under anbefalt daglig inntak og spiser etter PF prinsippet. Så.. Over til selve treningsprogrammet: Dag A: Markløft: 55kg x7 reps, 65kg x6 reps, 75kg x5 reps ( 2 sett ) Benkpress: 35klg x7 reps, 40kg x 5reps, 45kg x3reps ( 2 sett ) Dips: 5 reps x3 sett Utfall: 30kg x6 reps, 40kg 6 reps, 50kg x5 reps ( 2 sett ) Dag B: Frontbøy: 40kg x7, 50kg x5, 60kg x3 ( 2 set t) Militærpress: 20kg x7, 25kg x7, 30kg x5 ( 2 sett ) Pull-ups: 3 x3 reps ( 4 sett ) Stående kabelroing: Max rep x 2 sett med lav vekt Mandag: Cardio og Crossfit Tirsdag: Egentrening Onsdag: Cardio og Crossfit Torsdag: Egentrening Fredag: Cardio og Crossfit Lørdag: FRI Søndag: Egentrening Jeg skrev ned vekten jeg ligger på for øyeblikket for å gi en pekepinn på hvor jeg ligger i styrke. Har jeg for mange sett? For få repetisjoner? Jeg orker ikke stå på gymmet med samme øvelse i en evighet hver gang og føler kroppen min responderer godt på høy vekt x lite reps. Men vennligst korriger meg om jeg har helt feil. Noen tips? Noen fyfy'er? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15237-treningsprogram-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ser veldig bra ut dette! Du må gjerne trene tungt med få repetisjoner det bygger god grunnstyrke og gi deg et godt grunnlag for videre trening. Synes det er bra vekter du trener med også. Veldig bra styrke til å bare ha trent i 4 måneder. Fortsetter du å øke vektene blir du skikkelig sterk! Bare lytt til kroppen og om det f.eks er markløft på crossfiten og du har markløft på programmet dagen etter kan du kanskje kjøre litt lettere og heller ta en økt med kun fokus på teknikk. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15237-treningsprogram-hjelp/#findComment-582103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyxx Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Tusen takk for svar. Godt å få en pekepinn på hvor jeg ligger. Trives godt med programmet sålangt:) Det med å lytte til kroppen, er noe jeg må bli flinkere på. Hadde en kanonøkt med veldig tunge markløft på søndag, og igår når vi hadde nesten bare bein/rygg økt på Crossfit, fikk jeg krampe i hele ene siden av ryggen, og rumpen/låret og klarte rett og slett ikke å fullføre hele økten.. Noe som skjer for at musklene er sliten? Og ifølge Fysio har jeg ikke "nok" muskler i ryggen og bak på lårene og derfor skjer dette... Godt jeg trener for å få mer muskler da Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15237-treningsprogram-hjelp/#findComment-582197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Tusen takk for svar. Godt å få en pekepinn på hvor jeg ligger. Trives godt med programmet sålangt:) Det med å lytte til kroppen, er noe jeg må bli flinkere på. Hadde en kanonøkt med veldig tunge markløft på søndag, og igår når vi hadde nesten bare bein/rygg økt på Crossfit, fikk jeg krampe i hele ene siden av ryggen, og rumpen/låret og klarte rett og slett ikke å fullføre hele økten.. Noe som skjer for at musklene er sliten? Og ifølge Fysio har jeg ikke "nok" muskler i ryggen og bak på lårene og derfor skjer dette... Godt jeg trener for å få mer muskler da Ja, med to økter på rad som tar på ryggen så kan det fort bli mye. At ryggstrekkerne blir stive og støle er derimot ikke farlig, men ikke tren tungt når de er stive da det vil gi dårlig teknikk og større sjanse for å ødelegge ryggen. Stivner de under en økt er det bedre å kaste inn håndkleet. Da er det kroppen som sier i fra at den har fått nok. Er også lurt å ikke trene markløft til failure og helst stoppe når du har et par reps i reserve, spesielt når du får mye ryggtrening på en uke. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15237-treningsprogram-hjelp/#findComment-582219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.