Gå til innhold

Fryse ned stekt kylling/kalkunfilet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjør i alle fall det. Har jeg f. eks. en pose med 2 kg frosne kyllingfileter legger jeg de i langpanna, krydrer og evnt tilsetter opphakkede grønnsaker. Så dekker jeg det hele med aluminiumsfolie og steker i vei. Når de er avkjølte legger jeg mindre biter av kyllingen i mange små fryseposer, og hiver de i fryseren. Tar langt mindre plass enn hele posen på 2 kg. Og så er det bare å ta opp til lunsj, middag osv. Tiner fort som bare det. Lettvint, praktisk og plass/tidsbesparende. Har jeg stekt med grønnsaker, tar jeg vare på krafta og grønnsakene og lager suppe på det.

Nå er jo ikke jeg noen mesterkokk, da, men synes i alle fall smaken er den samme uansett om kyllingen er blitt stekt og deretter fryst igjen. Bare å prøve:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...