Superkatti Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Etter å ha blitt hekta på crossfit og trent det tre-fire ganger i uka i 2 mnd er det nå på tide å få litt mer struktur på styrketreningen. Jeg er på jakt etter et godt program som jeg kan trene etter en crossfitøkt (pga logistikk og vi er to som trener sammen med omtrent likt utgangspunkt og like mål). Det er jo alltid forskjellige øvelser på crossfit WOD så utgangspunktet for hver dag blir jo forskjellig. Jeg har trent med PT i et år en gang i uka nå så begynner å få litt orden på teknikk, men vil jo fortsatt regne meg som en nybegynner når det kommer til styrketrening. Vi har sett litt på dette programmet som ligger i kukerundtsyndromartikkelen. Er det greit å dele opp utover uka siden jeg i tillegg trener andre ting samme dag? Eller burde vi trene fullkroppsprogram? Dag 1 – mandag 5 min gangeMarkløft 2-3 x 4-5 RPT5-10 min hvileLeg extensions 2-3 x 6-8 RPT5-10 min hvileChins 2-3 x 4-5 RPT Dag 2 – onsdag 5 min gangeBenkpress 2-3 x 5-7 RPT5-10 min pausePullups 2-3 x kroppsvekt Dag 3 – fredag 5 min gangeKnebøy 2-3 x 5-7 RPT5-10 min pauseGående utfall 2-3 x 5-7 RPT5-10 min pauseMilitærpress 2-3 x 5-7 RPT Forslag til andre alternativer? Noe vi bør legge til for å få større forbedring i crossfitøvelser? Om vi bruker dette programmet så tenker jeg vi bytter ut leg extensions med hip thrust. Kan jo også nevne at jeg vil gå ned noe i vekt, men så lenge jeg "bytter ut" fettet med muskler så har det ikke så mye å si hvor raskt dette skjer. Et par mer eller mindre oppdaterte maxløft: Mark: 77kgx2 Back squat: 65kg Push press: 42kg Clean&jerk: 39kg Pullups: 3 stk med middels strikk (SKAL klare en skikkelig før jul) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14960-tips-til-styrkeprogram/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superkatti Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 forresten, trener cardio 2-3 ganger i uka i tillegg. Litt forskjellig alt etter hva som frister på elixia. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14960-tips-til-styrkeprogram/#findComment-570392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.