Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, håper å få litt hjelp i denne kalorijungelen. Har prøvd ulike apper, kalkulatorer og regnestykker, men blir faktisk talt bare forvirra, og snur meg for hjelp her nå. Mitt spørsmål er: med utgangspunkt i mine mål som nevnt nedenfor, hvilken kalorigrense ville du lagt deg på?

Meg:

22 år

Student, med deltidsjobb på kontor

163 cm over bakken, og 87 kg tung.

Skal ned til ca. 70 kg, men dette målet vil muligens variere ettersom muskelmassen vil endre seg, men si ett sted mellom 67 kg og 73 kg? Så skal ned i overkant av 16 kg. Begynte på 95 kg for ett år siden, så det har gått sakte nedover til 83, og deretter oppover igjen, nå til 87 kg.

Tok en inbody analyse, som sa at min BMR var 1550 kcal.

Er som sagt student med kontor deltidsjobb, så er generelt lite aktiv, og sitter stort sett på ræva hele tiden. Men prøver å trene. 4 - 5 økter i uken. Altså 2 turer i uken, på ca. 1 time hver og 5 km. En time med PT (noen ganger diskuteres kosthold, andre ganger treningsøkter), og deretter egne styrkeøkter som varer ca. 40 min, med øvelser i slynge, og halvautomatiske styrkemaskiner. Har vel 4 faste økter på halvautomatiske maskiner, som går på legg, lår, bryst. 2 øvelser som går på triceps, og biceps. Og 2 øvelser i slynge som går på seteløft og ett slags utfall.

Ønsker å gå kjapt ned i vekt, men likevel er det viktig å gjøre det riktig, med tanke på at dette er en livsstilsendring, og ikke noe midlertidig. Ønsker at vekta skal vise forskjell, så ønsker virkelig å gå ned 0,5 kg eller 0,75 kg ukentlig.

Samtidig som målet er vektnedgang, er det også viktig for meg å ha muskler, være stram og ikke bare fokusere på "vekttallet" men heller hva jeg ser i speilet?

Fortsetter under...

Prøv med ca 1800 kalorier hvorav ca 160-200 gram protein. Da tipper jeg du vil oppnå mellom 0,5 - 1 kg i uken. Etter to uker så kan du revurdere mengden og har du ikke gått ned så mye som du ønsker kan du redusere til 1600 kalorier. Har du gått ned mye og merker tydelig at du har lite energi kan du øke til 2000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...