Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørmål om et regnestykke som du finner litt lengre nede, skriver bare litt om meg selv først for å få litt kontekst.

Jeg har gått på PF av og på i noen måneder (jobber offshore, 4 uker på 4 uker fri) bruker PF offshore.

Gikk på vekten idag når jeg kom hjem etter en vanlig tur på sjø... 87,5 KG, det var morgenvekt, jeg går fortsatt på PF og har fastet siden 2000hrs i går.

Jeg drakk proteinshakes, tilsvarende rundt 120g pr dag når jeg var offshore, med maten til stuerten i tillegg så tror jeg at jeg lå på rundt 1,5g-2g pr KG kroppsvekt.

Jeg er rimelig sikker på at jeg veide over 90KG før jeg dro på sjø sist (10.09.12), trodde jeg veide 92KG, men det kan ikke stemme?

Skjekket styrken i går og den har ikke gått nevneverdig ned og jeg tror jeg fortsatt har muskelmassen jeg hadde for en måned siden, så jeg tror det meste av vekten jeg har mista er fett.

Viss jeg tar det største tilfellet 92 --> 87,5KG, kan jeg regne det slik ?

//Her kommer regnestykket//

1gr fett = 8000kcal

4,5KG fett --> 8000kcal*4,5 = 36000kcal delt på 28 dager = 1285kcal i UNDERSKUDD i snitt pr dag på de siste 28 dagene ?!

Forutsett at jeg ikke har hatt tap av muskler kan jeg regne vekttapet slik ?

Takk for svar.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14462-vekttap-regnestykke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...