Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg er en 19år gammel gutt på 104 kilo, som har planer om å ta styrketrening veldig seriøst. Har trent i 1 månde, og dette uten noen form for proteinpulver eller styrkeprogram.. Har når planer om å starte på "nytt", og har nå funnet ett nybegynner styrkeprogram her på fitnessbloggen som jeg skal følge en stund.

Så til spørsmålet: Har planer om å kjøpe protein pulver ( whey 100% ), og Kreatin Monohydrat ( Kreatin Monohydrat 1kg - X-life ). Er det dumt å gå på dette når man skal ned i vekt? Har regnet ut at jeg vil havne på rundt 1500kcal om dagen ( Prøver å få i meg lite karb og fett + mye proteiner ). Har ikke som mål å gå ned 24kilo på 3 månder, hadde vel heller tenkt å gå ned i vekt samtidig som muskelmassen øker.

Er det noen som har noe erfaring med Kreatin monohydrat? Som feks dosering, når på dagen jeg skal ta det osv?. Har lest at jeg skal ta det i morgenen, 30 min før middag og 2 timer etter, men jeg har lest mye rart når det gjelder dosering, så jeg velger å spørre dere.

Takk for alle svar :)

Fortsetter under...

Både proteinpulver og kreatin monohydrat er gode greier ifbm. vektnedgang.

5 gram kreatin daglig når som helst i løpet av døgnet. Hvis du nettopp har begynt med kreatin og er utålmodig så kan du ta litt mer i starten.

Enig med Konstantinovs. Jeg ønsket å gå ned i vekt for en tid tilbake og da tok jeg en proteindiett/måltidserstatter til frokost eller når jeg var på farten, da i tillegg til variert kosthold og proteinshake. Nå vet ikke ejg om det er aktuelt for deg, men det kan være noe hvis man føler at man ikke brenner fettet raskt nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...