Gå til innhold

Noen som har oppskrift på glutenfrie hamburgerbrød?

Oddis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier å lage "hamburgerbrød", men de er bare tykke, funker det?

Mine blir tynne, så det hjelper litt ihvertfall :D

Er vel sukker og hvetemel som gjør hamburgerbrødene så luftige så er kanskje vanskelig. Ser vel for meg at en må bruke eggehviter eller noe slikt for å gjøre de luftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hele poenget er eggehviter. Min oppskrift er:

Husk+Hvetemel som først står å trekker sammen, dette gjør deigen ganske seig og ekkel.

Visp eggehviter, vend inn i deigen og tilsett ett egg.

Krydre med salt og den smaken du vil ha.

Stek i to omganger, først på full guffe. Ta av og stek på rolig varme ( feks halvparten )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hele poenget er eggehviter. Min oppskrift er:

Husk+Hvetemel som først står å trekker sammen, dette gjør deigen ganske seig og ekkel.

Visp eggehviter, vend inn i deigen og tilsett ett egg.

Krydre med salt og den smaken du vil ha.

Stek i to omganger, først på full guffe. Ta av og stek på rolig varme ( feks halvparten )

Så jo greit ut bortsett fra at de ikke blir så veldig glutenfrie med hvetemel. Men regner med det går fint å erstatte med glutenfritt mel så lenge det ikke er gjær i uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, skreiv feil oppskrift. Det du gjør derimot er følgende:

Legg linfrø i vann over natten, mos linfrøene. Ha i mandelmel, la miksen tykne. Vend inn eggehvitene, etc

Ja, mandelmel fungerer bra. Har lagt gode rundstykker før med mandelmel, funker faktisk ok med gjær i da også. Men vil helst ha mindre proteiner og fett i hamburgerbrød da det er nok av det i burgerne (må jo være litt sta og vanskelig :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se. Kok røde bønner, stek paprika og brokkoli. Kjør i foodprocessor, tilsett litt gjær. Klapp til hamburgerbrødene, sett i kjøleskapet. Pensle med egg på ene siden og stek på høy varme. Avkjøl og varm opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se. Kok røde bønner, stek paprika og brokkoli. Kjør i foodprocessor, tilsett litt gjær. Klapp til hamburgerbrødene, sett i kjøleskapet. Pensle med egg på ene siden og stek på høy varme. Avkjøl og varm opp.

Hamburgerbrød av røde bønner, paprika og brokkoli? Nå begynner vi å snakke her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...