Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier å lage "hamburgerbrød", men de er bare tykke, funker det?

Mine blir tynne, så det hjelper litt ihvertfall :D

Er vel sukker og hvetemel som gjør hamburgerbrødene så luftige så er kanskje vanskelig. Ser vel for meg at en må bruke eggehviter eller noe slikt for å gjøre de luftige.

Ja, hele poenget er eggehviter. Min oppskrift er:

Husk+Hvetemel som først står å trekker sammen, dette gjør deigen ganske seig og ekkel.

Visp eggehviter, vend inn i deigen og tilsett ett egg.

Krydre med salt og den smaken du vil ha.

Stek i to omganger, først på full guffe. Ta av og stek på rolig varme ( feks halvparten )

Ja, hele poenget er eggehviter. Min oppskrift er:

Husk+Hvetemel som først står å trekker sammen, dette gjør deigen ganske seig og ekkel.

Visp eggehviter, vend inn i deigen og tilsett ett egg.

Krydre med salt og den smaken du vil ha.

Stek i to omganger, først på full guffe. Ta av og stek på rolig varme ( feks halvparten )

Så jo greit ut bortsett fra at de ikke blir så veldig glutenfrie med hvetemel. Men regner med det går fint å erstatte med glutenfritt mel så lenge det ikke er gjær i uansett.

Annonse

Haha, skreiv feil oppskrift. Det du gjør derimot er følgende:

Legg linfrø i vann over natten, mos linfrøene. Ha i mandelmel, la miksen tykne. Vend inn eggehvitene, etc

Ja, mandelmel fungerer bra. Har lagt gode rundstykker før med mandelmel, funker faktisk ok med gjær i da også. Men vil helst ha mindre proteiner og fett i hamburgerbrød da det er nok av det i burgerne (må jo være litt sta og vanskelig :))

Skal vi se. Kok røde bønner, stek paprika og brokkoli. Kjør i foodprocessor, tilsett litt gjær. Klapp til hamburgerbrødene, sett i kjøleskapet. Pensle med egg på ene siden og stek på høy varme. Avkjøl og varm opp.

Hamburgerbrød av røde bønner, paprika og brokkoli? Nå begynner vi å snakke her :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...