Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er ganske fersk i gamet, og trenger hjelp og veiledning til å sette opp et program jeg kan holde på med lenge. Jeg tenkte å bruke et fullkropps program, som jeg skal trene 3 ganger i uka.

Etter tips fra kompiser er dette det de anbefaler meg:

Dag 1:

- Knebøy

- Benkpress

- Nedtrekk

- Franskpress

- Mage

Dag 2:

- Markløft

- Benkpress

- Beinpress

- Sittende roing

- Tåhev

- Bicepsstang

Dag 3:

- Knebøy

- Markløft

- Hang ups

- Arnoldpress

- Skråbenk

- Mage

Som dere sikkert har lagt merke til så har jeg ikke satt noe spesifikt antall reps/set, og det er fordi jeg i starten vil få inn en god teknikk, og ikke tenke på å løfte tyngst mulig. Det kommer etterhvert.

En annen ting jeg lurer på, er om jeg får kombinert dette med noen form for kondisjonstrening. Er glad i å løpe og sykle. Så jeg tenkte å presse inn 2 kondisjonsøkter i løpet av en uke. Vil det gå utover styrketreningen?

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13444-vurdering-av-program-for-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ser ganske bra ut, men jeg ville byttet ut markløft på dag 3 med strake markløft. Da får du også trent hamstrings litt mer. Det er ganske tungt å kjøre markløft 2 ganger i uken så de fleste har dette kun 1 gang. Om du likevel vil ha markløft 2 ganger må du ihvertfall kjøre ganske mye lettere vekter en av dagene.

Du kan også gjerne hive inn en til øvelse for rygg og bakside skuldre. Facepull er foreksempel en veldig fin øvelse som vil komplementere programmet ditt. Synes denne kunne passet inn på dag 1.

Du kan fint ha 2 kondisjonsøkter ved siden av et slikt program. Intervalltrening er det som underbygger styrketreningen best, mens langkjøring vil ha mindre positiv effekt og kan ha en negativ effekt om du kjører altfor hardt og lenge. Men litt kondisjonstrening er uansett bra for arbeidskapasiteten og oksygenopptaket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...