BenjiMS Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hello! Jeg trenger litt hjelp med kosthold, mat og ganskje litt trening. Er tidligere svømmer, og hadde ganske mye mer markert kropp enn nå - etter at jeg la opp. Jeg er på jakt etter å gå ned i fettprosent for å få en mer markert kropp, men jeg er ingen ekspert på området - alt var mye enklere da man var yngre... (Okei da, er bare 21, men uansett) Jeg er usikker på hva jeg burde spise. Holder meg unna pasta, brød, ris osv., fordi jeg ikke er så glad i det, og spiser generelt mye egg, kjøtt ala biff, storfekjøttdeig og en del grønnsaker. Men hvor mye bør jeg spise? Har veldig lyst til å sette opp en fast matplan per uke med oversikt over hvor mye karbo. kalorier, protein, fett per dag, siden jeg er avhengig av en fast plan for å ikke skeie ut, men kan som sagt svært lite om dette. Tips til mengder? Og hva annet enn pasta, brød og ris er no-no? Jeg vil ned i fettprosent og prøver å trene så mye som mulig styrke der jeg har tid, men studier og jobb tar mesteparten av tiden min. Hva er det beste å gjøre for å gå ned i fettprosent? Har en j***a kul nederst på magen som ALDRI forsvinner, så frustrasjonen og motivasjonen er på plass.:cool: Jeg er 1.70m høy og veier rundt 65kg. Planen er å gå ned på fettet og opp i muskelmasse. Evig takknemlig for tips! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13433-nybegynner-rask-nedgang-i-fettprosent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Opp i muskler, definitivt Vekta er det ingenting i veien med. Du sier du trener styrke, hvordan styrke da? Følger du noe program? Trening er en prioriteringssak. For mange er jevnlig trening en måte å koble av fra studier og jobb, så det er ikke dumt å komme seg skikkelig i gang der. 3 fullkroppsøkter i uka er alt du trenger. Har du noen oversikt over hvor mye du spiser i dag? Sier meg enig i deg at det er lurt å passe på en stund, logge matinntaket og se hvor mye du får i deg, og deretter justere utifra målet ditt. For å bygge muskler trenger du nok mat, men hva som er nok mat for deg er vanskelig å si uten å vite noe om mengdene du spiser nå. Nok proteiner er svært viktig her. 2g pr kg kroppsvekt bør være bra. Matvarene du spiser ser veldig fine ut, og du kan gjerne tilføre andre ting som havregryn, avocado, nøtter og meieriprodukter om du er glad i det Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13433-nybegynner-rask-nedgang-i-fettprosent/#findComment-520131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meav Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Vil anbefale deg å gå inn på Bodybuilding.com - Huge Online Supplement Store & Fitness Community!. der har de ulike planer med både mat å trening:) ellers er det veldig lurt å bare lese seg opp på ulike troverdige sider for å forstå hvordan man burde trene å spise Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13433-nybegynner-rask-nedgang-i-fettprosent/#findComment-520344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.