MaleneS Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Hei! Jeg heter er ei jente på 21 fra Notodden som alltid har vært overvektig, frem til nå. Eller okey, jeg er fremdeles overvektig, men er ikke lenger en sykelig overvektig. Siden januar i år har jeg gått ned litt over 35kg, og det er helt utrolig! Den gamle meg hadde aldri trodd at sånne resultater ville komme kun ved hjelp av kosthold og trening, og ikke operasjon! Men det har altså gått, og jeg er veldig fornøyd, men fremdeles fult klar over at jeg har en del igjen. I forrige uke hadde jeg time hos fastlegen min ang operasjon av overflødig hud. Og jeg har nå fått vite at for å kunne få dekt en slik operasjon må jeg ha en viss BMI, og i mitt tilfelle vil det si at jeg må gå ned 15kg til. Som en ivrig fitnessbloggen-leser har jeg valgt å spørre dere om råd! Det som er problemet mitt nå er hvordan jeg skal gå ned de siste 15kg så fort som mulig. Hvorfor? Jo, fordi å være 21 år gammel med mage som ei på 60 faktisk ikke er så veldig stas.. Nå går alt så bra! Bortsett fra den ekstra huden som drar meg ned.. Det jeg lurer på er i forhold til treningen min, hva bør jeg "satse" mest på; styrke eller kondisjon? Eller skal jeg forsøke å fordele det 50/50? Jeg er så heldig at jeg har hele morgenen hver dag hele uka til trening, så tid blir ikke noe problem. Og akkurat nå trener jeg styrke 4 ganger i uka, et 2-splitt program, men altså veldig lite intervall eller kondisjonstrening. Jeg vet at høy muskelmasse vil forbrenne mer fett, og at jeg kanskje heller bør bruke kaloriene mine på muskelbygging enn kondisjon? Men så sitter den gamle læren om at man kan "løpe" av seg fettet bak i hodet mitt.. Så, hva bør ei jente på 21 år, som liker både styrke- og kondisjonstrening, med mål om å gå ned i vekt, egentlig gjøre? (fytti for en lang setning!) Håper på svar! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13221-kondis-eller-styrke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.