Gå til innhold

Styrketrening, noen som kan evaluere treningsprogrammet mitt?

Anbefalte innlegg

Jeg trener styrke hjemme 2-3 ganger i uken og har disse faste øvelsene:

Sumo squat (4x6, 17 kg)

Bulgarsk utfall (3x8, 8 kg i sekk på ryggen)

hip-thrust (4x6, 14.5 kg)

push-ups (4x5, 8 kg i en sekk på ryggen)

enarms roing (4x5, 14.5 kg)

evt. dips med stol og planken

(i parentes er det jeg tok sist trening)

Trener magen + rumpe/lår på gruppetime ca en gang i uken i tillegg ettersom jeg har falt pladask for en av instruktørene, dette er da kroppsvekttrening med gliders, planke-øvelser, glute bridge +++ I tillegg er det også en del øvelser som er ment å øke bevegeligheten i hofteleddet, men nå har jeg uansett ikke problemer i forhold til det.

Av kardio blir det ca 2 økter i uka, 1 spinningtime og squash.

Jeg har tenkt å begynne med personlig trener, men pga dårlig økonomi blir ikke det aktuelt før om en måneds tid. Nå trener jeg derfor bare styrke hjemme, har en (bare en ja...) hantel med vekt opptil 20 kg, og det er alt jeg har av utstyr.

Målet mitt er å øke i styrke, samtidig som jeg går ned i vekt/fettprosent. Jeg er 26 år, 155 høy og 62 kg. Er styrketreningsprogrammet mitt ok inntil videre? Og har gruppetimene noen nytte? Leser at mange sier man ikke trenger trene særlig mage... Og hvordan bør kaloriinntaket være? Spiser ca 2-2,5 gram protein hver dag, men hvor mye karbohydrater og fett burde jeg få i meg? Noen tips til min videre ferd alene den neste måneden?

Setter stor pris på tilbakemelding og råd :)

Fortsetter under...

Jeg trener styrke hjemme 2-3 ganger i uken og har disse faste øvelsene:

....

Målet mitt er å øke i styrke, samtidig som jeg går ned i vekt/fettprosent. Jeg er 26 år, 155 høy og 62 kg. Er styrketreningsprogrammet mitt ok inntil videre? Og har gruppetimene noen nytte? Leser at mange sier man ikke trenger trene særlig mage... Og hvordan bør kaloriinntaket være? Spiser ca 2-2,5 gram protein hver dag, men hvor mye karbohydrater og fett burde jeg få i meg? Noen tips til min videre ferd alene den neste måneden?

Setter stor pris på tilbakemelding og råd :)

Hva med å trene mer styrke på gymmet?

Resten av styrkedelen her vil jeg ikke blande meg inn i.

Men når det gjelder mat, hva med å se litt på dette? Health & Fitness. Fint og enkelt å leve etter :)

Bare å sørge for at du har en balansert fordeling av karbo protein og fett i alle måltid.

Jeg ser da f.eks et "nødmåltid" ute på farten som en skyr, et eple og en neve nøtter, (litt mer da på meg)

Hva med å trene mer styrke på gymmet?

Resten av styrkedelen her vil jeg ikke blande meg inn i.

Men når det gjelder mat, hva med å se litt på dette? Health & Fitness. Fint og enkelt å leve etter :)

Bare å sørge for at du har en balansert fordeling av karbo protein og fett i alle måltid.

Jeg ser da f.eks et "nødmåltid" ute på farten som en skyr, et eple og en neve nøtter, (litt mer da på meg)

Planen er å trene styrke på gymmen og bruke hjemmetreningen som nødløsning. De siste ukene har jeg bare trent styrke der ett par ganger, og ser ikke for meg at jeg kommer til å bli flinkere før jeg får frigjort mer tid. Jobber for tiden fulltid, pluss at jeg er fulltidsstudent med 3 ukers hjemmeeksamen fra neste uke, og jeg bruker 1,5 timer på å komme meg til og fra gymmen... Jeg vet at det selvfølgelig er snakk om prioriteringer, men frem til jeg er ferdig med jobben, er dette den beste løsningen for min del. Den beste treningen er den som blir gjennomført, ikke sant? ;) Blir andre boller fra november med mindre/ingen jobb, pt og en mindre eksamen å tenke på (y)

Likte linken! Tror det kostholdet kan passe meg veldig bra, og lever sånn halvveis etter de retningslinjene nå, men gjør nok litt feil i fordelingen av makroer..

Jøss , respekt for den. :) , mye i haudet å holde orden på da .

Angående tid, derfor kjøpte jeg meg bil i vår, ny jobb på forus, bo på hinna og trene på storhaug ville bli for mye for buss.

Selv lever jeg etter biorytme, er ikke store forskjellen , bare dagen litt delt opp annerledes, fett tidlig karb sent.

Kort skrevet, beklager Evt skriveleif, sitt på iPad og ser tv samtidig

Jøss , respekt for den. :) , mye i haudet å holde orden på da .

Angående tid, derfor kjøpte jeg meg bil i vår, ny jobb på forus, bo på hinna og trene på storhaug ville bli for mye for buss.

Selv lever jeg etter biorytme, er ikke store forskjellen , bare dagen litt delt opp annerledes, fett tidlig karb sent.

Kort skrevet, beklager Evt skriveleif, sitt på iPad og ser tv samtidig

Har snust litt på biorytme, men blir ganske kjesken utover dagen.. Halvhjerta forsøk tells kanskje ikke, men skal teste health&fitness konseptet nå så får jeg se hvordan det funker :)

Annonse

snopesyk... cravings... sørlending:whistle:

ahh :)

sliter ikke med snopesyka heldigvis, tror jeg. men nå hadde jeg jo havregrøt og brownie/mousse til kvelds (tilpassa biorytme) og det dekka jo rimelig godt mine behov :)

og: sørlending; loving it. dialekta blir berre bedre og bedre når man går langs kysten fra ålesund og nedover :)

(ok, trønderpiker og får være med)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...