Gå til innhold

Trening etter graviditet


lillestjerne

Anbefalte innlegg

Hei hei...

Tenkte jeg ville skrive et lite innlegg da jeg ønsker å få noen råd/tips til trening og øvelser som er effektive etter gravidtet.

Er selv utdannet fysioterapeut, så jeg kan en del fagteori rundt dette. Det jeg ønsker er rent praktiske treningsopplegg, øvelser osv som andre har hatt god erfaring med.

Har 3 dager igjen til termin, men er så utålmodig etter å begynne treningen " på ordentlig" igjen at jeg bruker mye tid på å planlegge allerede nå. Det skal sies at jeg har et godt treningsgrunnlag fra før, med både styrke og cardio (ift teknikk osv) og har hatt et veldig lett svangerskap.. Likevel vet jeg at jeg er mye svakere styrkemessig nå da jeg har trappet ned mye den siste måneden. Ønsker som nevnt tilb.melding av folk med praktisk erfaring, men også tips fra andre som føler de kan bidra med noe:-) (Så får det bli opp til meg selv å sortere ut det relevante:-)

Mål:

I første omgang:

-Komme meg etter fødsel og barseltid(6-8 uker) med enkle og lette øvelser hjemme, samt gå turer.

Etterhvert:

-Gå ned sv.skapskilo, ca 12 kg.. samt få magen tilbake på plass..;-)

Finne tilbake til styrke og kondisform jeg var i (og evt bedre)... har et ønske om å trene meg opp til å klare chins uten "hjelp" etterhvert, da det er noe jeg aldri har klart.. Har vært relativt sterk i andre øvelser da. Se gjerne loggboken min for mer info dersom du har lyst å komme med noen gode råd:-)

På forhånd takk:-)

-m-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...