Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 år, 170 cm høy og ca 66 kg. Målet mitt er å gå ned i fettprosent og bli sterkere, etter hvert bygge muskler og se bra ut. Har trent minimalt tidligere, så jeg er veldig fersk innen styrketrening.

Starter nok med 3 styrkeøkter i uka + 2 kondisjonsøkter i tillegg til at jeg kommer til å gå mye. Skal prøve å få hjelp til teknikker nå i starten, da jeg er helt blank på knebøy, markløft osv.

Har heldigvis brukt mye tid på å lese informasjon på nettet, blogger og forum, så jeg føler jeg har lært en del allerede, spesielt om kosthold. Jeg gikk ned 8 kg i fjor ved å endre kostholdet, men har nå kommet helt ut av det og det ble noen kilo opp igjen. Håper noen kan komme med innspill på kostplanen jeg har satt opp og råd/tips til endringer eller nye forslag og til eventuelle kosttilskudd jeg bør ta eller droppe.Regner med det blir PF med et spisevindu på 8-10 timer, alt etter dag og form.

M1

150g kylling/svin/biff/fisk osv. med grønnsaker/salat + nøtter/avokado og masse vann

M2

1-2 egg, skinke/røkt laks/kylling og salat/grønnsaker + 1 frukt og masse vann

Rett før trening

FRES / BCAA

Etter trening

Proteinshake og banan/riskaker

M3

150g kylling/svin/biff/fisk osv. med grønnsaker/salat og ris/potet/pasta og masse vann

M4

Havregrøt laget på skummet melk med proteinpulver eller kesam med frukt og bær + vann

Diverse tilskudd

Omega-3, multivitamin, proteinpulver, FRES, BCAA, Kalsium-Magnesium.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12548-innspill-p%C3%A5-min-kostholdsplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lever etter den og stortrives med det :)

Jeg fikk satt opp kalorinivåene jeg skulle kjøre etter på hvert måltid/dagsplanen, og lagde meg mye rart tilpasset dette.

Se gjerne et lite bildegalleri av diverse mat jeg laget, hvor mesteparten av dette er tilpasset M3 evt M4 for meg :) , kanskje det gir litt inspirasjon for variert mat :)

Har kjørt dette egentlig som en livsstil siden februarish, men først nå siste 11 ukene jeg har kjørt etter coaching, og har seff sklidd ut litt 2 fredager på rad med heftig fyll i jobbregi (hallo, må jo benytte sjansen for gratis øl mat og virkelig bli kjent med mange av mine 700 kollegaer :p )

Ja, jeg synes det høres veldig greit ut. Kjenner selv at jeg føler meg litt tung når jeg inntar mye karbohydrater tidlig på dagen.

Har sjekket ut bildene dine, så mye godt der. Lagret et par oppskrifter som jeg kommer til å prøve ut etter hvert :)

Hehe, vanskelig å si nei til gratis mat og drikke ja. Men, det er jo viktig å være sosial og det å bli kjent med nye kollegaer. Begynte selv i ny jobb i august, er spent på hvordan julebordet i november skal gå....:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...