Gå til innhold

Kosthold for styrke 300-500kcal overskudd?

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666

Ifølge kcal kalkulatoren på facebook skal jeg ha 2770kcal hvis jeg trener 3-5ganger ila uken.

Ifølge artikkelen på forumet når det gjelder styrkeøkning uten fett% økning. Så er det 300-500kcal overskudd som gjelder?

Planen er å evt øke i muskelmasse fra okt-des/januar. Og deretter senke kcal fremover mot sommeren. Dette skal jeg gjøre for første gang. Blir motivert av alle byggerne og konkurransene for tiden, så ja..!

Høres 3000kcal ok ut? Veier vel ca 80kg fordelt på 174cm nå. Har nok rundt 20% fett, så ønsker ikke å øke noe med den ihvertfall! Har holdt på med PSMF/ligge på rundt 1300-1700kcal +spisedager(oppkarb) i snart 1mnd. +PSMF rett før sommeren. Vet ikke hvordan kroppen vil reagere på inntaket da(når det gjelder fett økning)!

Ser for meg at dagene vil gå i kyllingfilet,ris,brokkoli,strimlet svinekjøtt,pasta,havregryn...+ Proteinpulver og proteinpannekaker.

Noen tips når det gjelder styrkeøkning/kostholdet uten å øke så mye i fett%?

Fortsetter under...

1. Ifølge artikkelen på forumet når det gjelder styrkeøkning uten fett% økning. Så er det 300-500kcal overskudd som gjelder?

2. Har holdt på med PSMF/ligge på rundt 1300-1700kcal +spisedager(oppkarb) i snart 1mnd. +PSMF rett før sommeren. Vet ikke hvordan kroppen vil reagere på inntaket da(når det gjelder fett økning)!

3. Noen tips når det gjelder styrkeøkning/kostholdet uten å øke så mye i fett%?

1. Høres bra ut det. I teorien så vil 300 kcal i pluss gi leaner gains, men problemet er at det er vanskelig å vite i praksis hvor fort man går opp i vekt. Vekta svinger jo opp og ned, så da må du i så fall veie deg hver morgen, skrive det ned, og begynne å regne ut gjennomsnittet fra uke til uke...

2. Lyle McDonald har skrevet om det, og han sier at etter diett bør du ikke hoppe rett i overskudd, men heller spise til vedlikehold i to uker. Men ja, 300 kcal er jo ikke store overskuddet, så gjør det du har lyst til :)

3. Hvor mye fett du drar på deg på bulk dikteres i hovedsak av størrelsen på kalorioverskuddet, se video under. Nok proteiner er selvfølgelig viktig. Utover det hjelper det litt med ting som kreatin og omega-3. Jeg har selv også begynt å drikke swolemilk da melkefettet har vist seg å stimulere til proteinsyntese. Og pizza, fordi det er godt :).

http://www.youtube.com/watch?v=kC0hSwBq3zk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...