Gå til innhold

Treningsprogram fra Kukerundtsyndrom-artikkel???

Anbefalte innlegg

Jeg syntes at mye av det som ble konstatert i Kukerundtsyndrom-artikkelen virket fornuftig, men da jeg så på forslaget til treningsprogram (uavhengig av kjønn) var min første tanke at dette var for få øvelser per muskelgruppe. Mange trenere sier at man må ha 3 øvelser per muskelgruppe når man har trent noen måneder. Her er programmet som berkham anbefaler. For øvrig mener han at å legge til flere øvelser enn dette er "tull".

Dag 1 – mandag

• 5 min gange
  • Markløft 2-3 x 4-5 RPT
  • 5-10 min hvile
  • Leg extensions 2-3 x 6-8 RPT
  • 5-10 min hvile
  • Chins 2-3 x 4-5 RPT

Dag 2 – onsdag

• 5 min gange
  • Benkpress 2-3 x 5-7 RPT
  • 5-10 min pause
  • Pullups 2-3 x kroppsvekt
  • 5-10 min pause
  • Triceps-extensions 2-3 x 5-7
  • 5-10min pause
  • Biceps-curl 2-3 x 5-7

Dag 3 – fredag

• 5 min gange
  • Knebøy 2-3 x 5-7 RPT
  • 5-10 min pause
  • Gående utfall 2-3 x 5-7 RPT
  • 5-10 min pause
  • Militærpress 2-3 x 5-7 RPT

Hva syns dere???

Fortsetter under...

Man blir sterk i markløft av det der, men ikke i benkpress :)

Det kan funke veldig fint for å bevare styrke på kaloriunderskudd, men det er ikke optimalt for bygging.

Hva syns du er optimalt for muskelbygging da? Har hørt at mange får mye resultater med "5x5"-programmet.

Hva syns du er optimalt for muskelbygging da? Har hørt at mange får mye resultater med "5x5"-programmet.

Jeg har nylig fått opp øynene for Frekvensprosjektet til styrkeløftforbundet, og de fant blant annet ut at knebøy seks ganger i uken ga større styrkeøkninger enn knebøy tre ganger i uken. Det illustrerer viktigheten av frekvens, og man skjønner at bro splits som blaster hver muskel én gang i uken er suboptimalt.

Resultater fra Frekvensprosjektet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...