Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!:)

Jeg har nylig begynt å bruke to apper fra app-store. Shapelink for å notere ned all form for aktivitet hver dag, og Runkeeper fordi det er enklere å bruke den når jeg tar en joggetur. Etter det kan jeg lett overføre joggeturen til Shapelink.

Idag tok jeg en joggetur 3,5km på 26min. På Runkeeper sto det at jeg brant 273kcal, mens når jeg overførte det på Shapelink sto det 380kcal.

Er det noen som vet hva som skjer her? Jeg er sikker på at distansen og tiden er overført riktig, men det må være forskjell på hvordan disse appene kalkulerer brente kalorier.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11335-runkeepershapelink/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig mange faktorer som spiller inn som gjør at du forbrenner mer eller mindre en økt, og det er helt umulig for en kalkulator å måle dette uten å ha måleinstrumenter knyttet til kroppen din. Det er ca. tall, ikke mer, ikke mindre. Du kan nok gå utifra at det første er mer riktig enn det siste, da man forbrenner mye mindre enn de fleste tror på noen få kilometer jogging/gange.

Forstår at det er morsomt med slike apper, men jeg ville heller anbefalt deg å føle på kroppen og se på vekt/målebånd og ikke tenke så mye på hva du forbrenner hver økt. Det har egentlig fint lite å si, og det er mye bedre om du klarer å bare nyte øktene, og ikke bli så fokusert på prestasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11335-runkeepershapelink/#findComment-436385
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...