Gjest Ukjent666 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Målet er egentlig å bygge, MEN jeg skal ned i vekt/fett% først. Jeg har gått ned fra ca 95kg til Jul, og var 81ca i starten av sommerferien, etter mye vann og god mat +trening, var jeg oppe i 86,5 og er PDD nedi 84,5kg! Jeg ønsker å gå ned grunnet motivasjon, men senere bygge sunt: Hvordan ? Planen min: Til jul: Ned i fett% mest mulig. Dette skal gjøres stort sett av PSMF, med oppkarbings dager/vedlikeholdsuker! Grunnen for dette er rett og slett: Hvem vil ikke se bra ut?(har alltid hatt lite mage også:/) Fra Jul av: Øke i styrke. Fra ca 7.Januar(studiestart). Vil jeg legge listen på 2000kcal, deretter vil jeg øke den med ca 100kcal for hver uke. Til jeg er oppe i 3000kcal. Deretter vil jeg se det ann hvordan det går, evt senke litt med tanke på at jeg (som alle andre) har blitt glad i disse blodårene og satser på å kunne ha en helårskropp. Spørsmålene er da egentlig: Høres dette ut som en ok plan?(de fleste vil nok si, bygg nå osv, men jeg vil for en gangs skyld ha "Noe" bra på kroppen) Hvilke "rene" kilder er det beste? Da jeg vil bygge sunnest mulig osv. Og hvordan er det med dere som driver med sånt, når det kommer til "lørdager" og evt utskeielser? Og hva er den beste fordelingen når det gjelder makroer? Jeg er ifølge de fleste en "endomorph" kroppstype(lett å legge på seg muskler, men samtidig fett)! Og sånn har det egentlig alltid vært! Tok en Tanita BC-418 test 01.08.2012 : Body fat: 16,3 % Vekt: 86,5(nå 84,5 pga mistet mye vann, grunnet kuttet karbs) Muscle mass: 79,8%(69kg) Body water: 61,3%(53kg) Basal Meta....: 2156kcal Utifra den testen har jeg startet smått på en "PSMF" denne uken og ila 3-5dager kuttet 2kg i rent vann(tror jeg)! Samtidig er det ønskelig å senke fett% ned til ca 12-13% innen jul, evt lavere også!(Noe jeg tror skal gå fint) Proteinkilder jeg tenker å bruke: egg, fisk, svinekjøtt,kylling, biff generelt, proteinshake/pannekaker Karbs: ris,havregryn, evt pasta/spagetti?, sikkert litt knekkebrød også. Fett: tran, og divdiv som er i maten! "Goder": Vanilje kesam, frukt,grønnsaker, divdiv! Spørsmål ang karbs: hva er de beste ? Og hvilke typ ris?(er veldig glad i jasminris!!!) Håper på positive svar ang planen min. Og igjen: jeg vil ned i starten, for min egen del(motivasjon)! Og etter dette bygge sunt(men ikke overbygge i form av bli feit)! - Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11101-min-plan/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
qqq Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hei Om du allerede har synlige blodårer ville jeg sterk revurdert PSMF frem til jul og heller valgt en mer moderat variant. Livskvaliteten på psfm er også ræva for min del, kjip mat(over tid), treningsøktene suger og det det gir lite slingringsmon i hverdagen. Desuten må du jo ha oppkarbing minst en gang i uken til å begynne med og om ikke alt for lenge må du gjøre dette enda oftere samt ta pauser med vedlikehold osv. Som sagt, ville heller satset på noe annet, skal du på beachen om 2 uker derimot er det jop bare å kjøre på for så å gå over på vanlig diet etterpå Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11101-min-plan/#findComment-424539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
qqq Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Leste litt fort. Om du har fettprosent på 16 nå og veier 86 kilo holder det jo å kvitte seg med 4 kilo spekk for å havne på 12% fett. Dette gjør du jo på maks 3 uker med PSMF Når du nærmer deg 12% derimot ville jeg tatt ei pause og eventuelt benyttet et annet opplegg om du skal videre ned. Helt ok plan, viktig å føle seg bra og ville anbefalt en liten cut om det må til. Ellers er det jo mange tråder som omhandler "lean gaining", fordeling av makroer osv. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11101-min-plan/#findComment-424702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.