Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Først vil jeg bare si at jeg er ny på forumet og kunne helt sikkert funnet hjelp til det jeg trenger i andre tråder, men jeg vil være helt 100% sikker på at jeg begynner på et opplegg som passer for meg.

Så jeg vil verdsette all hjelp dere kan komme med vanvittig mye!

Jeg er nå 20 år. Omtrent hele livet mitt har jeg vært vandt til at kroppsvekta mi har holdt seg på et stabilt, lavt nivå. Jeg har gått 3 år på Idrettsfag og spilt håndball ved siden av. I en normal uke trente jeg 1-3 timer hver dag på skolen + 1,5 time håndball 3-4 dager i uken med håndballkamper i helgene i tillegg.

Etter jeg var ferdig med videregående, bestemte jeg meg for å ta et friår for å jobbe. Jeg sleit også litt med knærna, så jeg slutta på håndball. Jeg jobba i en matbutikk, noe som førte til at det ble en del usunn mat (fristende å jobbe så nærme sjokolade, brus etc.). Generelt så kan jeg være en litt slapp type, så jeg trena ikke så mye på dette friåret heller. Jeg trodde jeg kunne spise som jeg ville uten å legge på meg, som jeg var vandt til fra før, men slik gikk det ikke. I dag er jeg 1,79 høy og veier ca. 75 kg. Kanskje er dette en grei vekt å ligge på, men jeg har en del kroppsfett som jeg vil ha bort samtidig som jeg vil bygge mer muskler.

Jeg vil ikke si at jeg er overvektig, men det har lagt seg en del fett på hoftene, pluss litt på magen. Dette har gjort at jeg har slitt med selvtillitten min og jeg tør ikke gå i bar overkropp og har holdt meg unna stranda i sommer.

Så det jeg håper på da, er at noen snille personer her inne kan hjelpe meg med å velge ut hvordan jeg skal gå fram nå :) Jeg har som sagt gått 3 år på Idrettsfag, så jeg har en del kunnskap om kosthold, trening og hvordan kroppen fungerer generelt.

Jeg har tidligere prøvd meg på PSMF i 2 uker. Jeg hadde desverre ikke noen fungerende vekt når jeg gikk på dietten, men jeg følte allikevel en viss vektreduksjon.

En ting til jeg kanskje burde nevne, er at jeg skal inn i forsvaret i slutten av september. Det kan hende jeg kan fortsette på diett der inne, men det kommer an på hva slags jobb jeg får. Jeg regner også med at jeg kommer til å gå ned en del under rekruttskolen.

Som sagt så vil jeg være evig takknemlig for all hjelp jeg kan få :) Om nødvendig kan jeg legge ut et bilde av kroppen hvis det trengs?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11099-ny-p%C3%A5-forumet-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kanskje jeg glemte å nevne hva jeg faktisk trenger hjelp til :)

Det jeg trenger hjelp til er å finne en diettplan og et treningsopplegg der jeg kan gå ned i fettprosent og allikevel trene en del styrke.

Som sagt så skal jeg inn i forsvaret og jeg vil gjerne prestere bra på de forskjellige testene der inne (push-ups, sit-ups, pull-ups og 3000 meter).

Legger ved et bilde også. post-15206-14440879000134_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...