Hypo Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Hei. For tiden prøver jeg å gå ned i vekt, og da viktigst; minske fettprosenten min. Er 185 høy på 96 kilo for øyeblikket. Jeg har lest at styrke er "bedre" en kondisjonstrening når man er på diett noen steder, mens andre steder står det noe annet.. Jeg er på gym'n hver dag, og dette er hva jeg kjører for øyeblikket: (jeg er veldig dårlig på hva forskjellige utøvelser heter så håper dette gir noe mening) Dag 1 Bryst: Benkpress Skråbenk "Flies"(?) Triceps: Nedpress Smal benkpress Ligge på benk med EZ-bar Dag 2 Rygg: Nedtrekk Smal nedtrekk Sittende roing Biceps: Vanlige curls m/ utovervri Ez-bar curls "Surf the Rack" Dag 3 Bein Sittende benpress Sittende "tåhev"(?) Skuldre: Holde hantel og heise skuldrene Jeg kjører alle øvelsene 3x10-12 utenom tåhev som er 3x20.. Jeg vet at spesielt dag 3 er ganske håpløs men jeg er ikke sikker på de andre, har dere noen innvendinger? Andre øvelser jeg burde gjøre på de diverse muskelgruppene? burde jeg gjøre flere øvelser per muskelgruppe? Flere/ferre set og reps? osv. Alle svar er hjertelig motatt Hypo Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10832-hjelp-med-treningsprogram-for-fett-reduksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hei! Jeg ville anbefalt deg å finne et ferdigoppsatt program og følge det i stedet for å lage ditt eget. Hvis du søker på treningsprogram i søkemotoren vil du finne mange gode forslag, både fullkropp og splitt. Dersom du er nybegynner vil et fullkroppsprogram være gunstig som en begynnelse. Bruk mye tid på å studere teknikk på øvelsene og jobb med utførelsen. For vektnedgang/nedgang i fettprosent er absolutt styrke veldig bra! Du kan bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig, men det kan være krevende. I en nybegynnerfase vil det likevel gå lettere enn for en som har trent lenge. Det aller viktigste er likevel kostholdet. Et moderat underskudd (200-500kcal) vil kunne gi en god kontrollert nedgang. Spis godt med proteiner (2-2,5g pr kg kroppsvekt) og sørg for mye hvile og nok søvn. Stress minst mulig. Det er ikke nødvendig å trene styrke hver dag. Hold deg til 3-4 ganger i uka i begynnelsen. Du kan også supplere med kortintervaller på slutten av øktene noen ganger i uka om du ønsker. Ellers ville jeg anbefalt å fokusere på økt aktivitet i hverdagen i form av å gå en del småturer, ta sykkelen fremfor bilen, og slike ting. Alt hjelper, og det er ikke nødvendig å pushe seg selv så hardt at man tilbringer 1,5 time på senteret hver dag. marbjell 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10832-hjelp-med-treningsprogram-for-fett-reduksjon/#findComment-416706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.