Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke noen nybegynner i trening, men har nå begynt å bli mer bevist hva jeg holder på med. Jeg går ikke bare på trening uten å ha noen mål. Jeg er 30 år, dame, har født tvillinger (2 år) og har et par kilo å ta bort. Jeg har også begynt på et program for å øke min muskelvekst. Dette startet jeg med for ca 3 uker siden.

Jeg tror jeg har sånn nogenlunde kontroll på mitt kosthold. Spiser bare usunt på lørdager, og da ikke i overflod. Spiser bare fullkorn og groves mulig brød. Har ikke smør på skiva eller spiser masse med sauser og usunt pålegg. Trener ca 4 ganger i uka, 3 dager styrke og en kombinert løping og mage/rygg.

Noen som har noen tips for å få fremgang/fremskyndt prosessen med å ta av noen kilo (veier nå ca 58 og er 163 høy), pluss på få rask muskelvekst. Enten mat eller trening, tar imot alle tips.

Tusen takk

Fortsetter under...

Skrevet

Mer proteiner i kosten =)

Som nybegynner kan du nok klare å legge på deg litt muskler, samt gå ned noen kg i fett, men husk da at det ikke vil gå så mye utslag på badevekta.

Bruk heller faktorer som speilet, målebånd, osv form å måle fremgangen :)

Skrevet

trening:

Mandag og torsdag trener jeg overkropp, 2-3 øvelser bryst, 2-3 skuldre, 2-3 rygg, og 1 biseps og 1 triseps. Alle med 10 *4 rep.

en dag bein: 6-7 øvelser med 10*4 rep

Neste er løp pluss mage rygg, ca 4 øvelser.

Det ekstra jeg trener i uka er kondisjonstrening, ulik intensitet.

Mat:

frokost: en -to brødskive (ekstra grøvt brød med banan eller makrell i tomat eller skinke og salat og en yoghurt

mellommåltid: 3 dl proteinpulver

Lunsj: 2 brødskiver, samme pålegg som frokost

Middag: Fullkort ris, fullkorn pasta, eller poteter. ca 50-100 gram. Grønnsaker ca 200 gram

Kveldsmat: Samme som lunsj pluss 1 eple

Tror dette er ca hva jeg spiser og trener.

Bruker ikke vekten.

Skrevet

ja glemte det., spiser enten et stykke kyllingfilet eller laksefilet, eller kjøttdeig. Ikke rødt kjøtt så ofte, kanskje en gang i mnd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...