Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt om PF og PSMF men hva er forskjellen? Jeg er en jente på 60kg som ønsker å prøve meg på denne metoden for å gå ned i vekt.

Jeg har skjønt prinsippene og har første dagen min idag. Merker at jeg ble noe svimmel midt på dagen idag, men det er jo individuelt.

Noen tips/råd fra dere som har fulgt denne eller følger denne måten å spise på? Noe jeg bør unngå eller gjøre?

Takker for alle svar !

:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10289-trening-og-kosthold-for-paprika/
Del på andre sider

Fortsetter under...

PF - Periodisk faste - Et spisemønster. Man spiser da ofte all maten sin innenfor et tidsrom på 8-10 timer eller mindre, deretter faster til neste dag før spisevinduet åpner på nytt.

PSMF - Proteinsparende modifisert faste - En diett. Du spiser tilnærmet kun proteiner, 2-2,5g pr kg kroppsvekt, mindre enn 20g karbohydrater og fett. Skal helst ikke holde på mer enn noen få uker.

Stor forskjell faktisk :)

Naturligvis er det en begrensing. Om målet er vektnedgang må du uansett spise i kaloriunderskudd, for det er uansett det som teller. Det finnes ingen diett som lar deg spise akkurat hva og hvor mye du vil, om ikke dietten innebærer vektoppgang. Nøyaktig hva du spiser er egentlig opp til deg, men retningslinjer som mye proteiner, moderat med karbohydrater og sunt fett er verdt å tenke på. Mye grønnsaker også. Du bør fokusere på mat som gir deg god metthetsfølelse som varer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...