erotevatn Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg ønsker tips for å nå følgende mål i sommer: Ned fem kilo, beholde/øke styrke i basisøvelsene, i særdeleshet knebøy og benk hvor jeg føler jeg har stagnert litt. Vitale mål: 1,94 og 100kg. Jeg er på ingen måte overvektig, men kunne tenke meg å bli mer definert. Nivået er pr i dag sånn: Benk: Trener 8*90*3, makser ca 115 (dritlenge siden jeg har gjort det) Knebøy (dype): 8*90*3 Pullups: Greier 8-10 alt etter dagsformen, men pleier å trene 3*6 med 10 kg ekstra Markløft: Pyramide opp til 3*155 Nivået er lavere i knebøy og markløft av den enkle grunn at jeg nedprioriterte det lenge (ja, jeg vet jeg var idiot). For så nøyaktige innspill som mulig, tenkte jeg at jeg kan beskrive treningsprogrammet jeg trener nå. Trener styrke annenhver dag, to forskjellige programmer (er det det man kaller to-spilt?). Øvelsene som står sammen gjør jeg samtidig (eller i hverandres pauser, da...) Dag 1: Benkpress 8*90*3 Pullups 6*3 med 10 kg ekstra Low Row 8*130*3 (her er jo apparatene forskjellig, men jeg tar ganske tungt på den) Skråbenk 6*35*2 Skulderhev 10*16*3 Myo-reps med triceps pull downs Mage Dag 2 Knebøy (dype) 8*90*3 Militærpress stående 8*45*3 En fots knebøy i apparat 6*80*2 Markløft 8*60 8*100 6*120 4*140 3*155 Dips 12*3 med 20 kg ekstra Myo-reps med biceps curl Mage Dagene jeg ikke trener styrke går jeg som oftest en kort, bratt tur på fjellet. Jeg er glad i friluftsliv, så ikke kom med sånt mas om at cardio er unødvendig ;-) Jeg har ikke vært borti programmer hvor man trener styrke hver dag, men prøver gjerne det - men hvor plasserer man da fullkroppsøvelser som markløft...? Ellers er jeg jo i tidsklemma som alle andre, men liker korte og harde økter. Jeg er uansett sikker på at det går an å trene mye mer effektivt enn jeg gjør nå. Er spent på innspill! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10267-tips-til-nytt-treningsprogrogram/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.