Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Meg: Mann 28 år - 170cm - 87kg – Fett ca 25 %

Har blitt 86,8 kg etter at jeg har prøvd PSMF i en uke. Har i løpet av denne uken gått ned 2,5 kg. Før dette hadde jeg endret kosthold en del og gått ned fra 94kg som jeg var i april. Fettprosenten er ca 25 % sier badevekten min. Er gått fornøyd med denne uken, men må innrømme at dietten ikke passer helt til min livssituasjon. Jeg har en sønn på 1 år og en samboer å ta hensyn til. Jeg trener også noe sport, så å gå på en diett hvor man ikke skal trene – passer ikke helt for meg. Dette er jo også en veldig ekstrem diett som de fleste bør holde seg langt unna……

Jeg lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med en annen type diett/kosthold? Ønsket mitt er å være 79,9 kg ved juletider, og helst byttet ut en god del fett med muskler..….. Jeg har det altså ikke travelt og har derfor forstått at det kan være lurere å prøve en annen metode for å nå målene. Har prøvd å endre kostholdet mitt tidligere, men har bare kommet ned til 84kg før alt har stoppet opp og sakte gått opp igjen.

Bør jeg fortsette å få i meg ca 200g protein i løpet av dagen? Er det greit å ta to protein shaker i løpet av dagen med til sammen ca 60 g proteinpulver av typen: FAST-1 Pure Whey Protein 1kg - X-life ? Hva bør jeg ligge på når det gjelder inntak av kcal, fett og karbo?

Jeg kommer til å trene styrke 2-3 ganger pr uke, samtidig som jeg har fellesøkter med haåndball/fotball 1-2 ganger pr uke. Har en stillesittende jobb, så beveger meg ikke så veldig mye i løpet av arbeidsdagen.

Håper noen tar seg tid til å svare på spørsmålene, eller eventuelt kan sende en link til et innlegg som viser hva jeg bør gjøre. Mange her inne som sitter på ekstremt mye kunnskap som jeg gjerne kunne tenkt meg å dra litt nytte av:thumbsup:

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10057-trenger-tips-til-kostholdvektreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for nyttig svar:thumbsup:

Proteinpulveret som jeg bruker er altså greit nok, og det er ingenting i veien for å bruke dette for å oppnå korrekt inntak av protein i løpet av en dag?

Jeg har tatt en teskje med selolje til kvelds hver dag i denne perioden - er dette noe jeg bør fortsette med?

Bør jeg f.eks gå ned til 77 kg først, for så å bygge muskler til vekten er 80kg - eller er dette unødvendig. Føler jo at fettprosenten bør bli en god del bedre om jeg følger opplegget over - samtidig som jeg får i meg nok proteiner og trener styrke.

Føler jeg spiser rimelig sundt, med mye fisk og grønnsaker i løpet av en uke.

Takk for rask og god tilbakemelding.

Jeg mente spiseskje:D med selolje.

Så då er det best å fokusere på det totale antal kcal gjennom en uke, og ikke nødvendigvis dag for dag. Det er jo veldig greit å vite om du har fått for lite/mye en dag, så kan en justere det neste dag.

Skal prøve dette litt fremover og se hva vekten og ikke minst målbåndet forteller meg:thumbsup:

Nok en gang takker jeg for god hjelp:cool:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...