Gå til innhold

Aspartam er farlig!


Anbefalte innlegg

Hvis jeg nå tar feil, og du faktisk har lest disse studiene som viser at aspartam er farlig (og rett og slett bare ønsker å holde dem hemmelig/ikke evner å linke til dem), så kan du kanskje forklare oss hva som gjør aspartam farlig. Hvorfor er aspartam skadelig? Og nei, det holder ikke å si "fordi det er kunstig" eller "fordi det er unaturlig".

(Aspartam brytes ned til aspartat, fenylalanin og metanol, alle i pittesmå mengder, i tarmen før opptak. Det du egentlig er ute etter å bevise er at disse små mengdene av disse stoffene har noen negative effekter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Study Links Aspartame To Cancer - CBS News

A study of rats links low doses of aspartame -- the sweetener in NutraSweet, Equal, and thousands of consumer products -- to leukemia and lymphoma.

But food industry officials point out that many other studies have found no link between aspartame and cancer.

The rats in the study were fed various doses of aspartame throughout their lives. In female but not male rats, lymphoma and leukemia were significantly associated with daily aspartame doses as low as 20 milligrams (mg) per kilogram (kg) of body weight. And there was a trend toward these cancers at doses as low as 4 mg/kg of body weight.

To reach a dose of 20 mg/kg, a 140-pound woman would need to drink three cans of diet soda a day. A 180-pound man would need to drink four cans of diet soda a day.

Det er en artikkel ikke en studie. Går ut ifra du fikk litt panikk og googlet aspartam dangerous, og linket inn noe av det første du fant etter å ha skummlest det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som dere kan se, er det ikke så jævla vanskelig å finne argumenter for begge sider av saken. NETTOPP derfor gidder jeg ikke å søke meg i hjel, jeg stoler ikke på noen i dette korrupte systemet. KOS DERE MED ASPARTAM bros!

Vitenskap fungerer ikke slik at en tar den algebraiske summen av konklusjoner og ser hva som kommer ut på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dere er så random as. Må drikke MYE lightbrus, siden dette står så høyt i hjertet deres.

Vedr studier. Kikket ingen her?

New Artificial Sweetener Studies | Aspartame Health Risks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, dere er så random as. Må drikke MYE lightbrus, siden dette står så høyt i hjertet deres.

Vedr studier. Kikket ingen her?

New Artificial Sweetener Studies | Aspartame Health Risks

Enda en link, fremdeles ingen studie. Du refererer jo bare til enkeltpersoners uttalelser. Jeg nekter å tro at du seriøst mener du refererer til forskning eller studier. Greit nok at du kjøper alt Mercola sier, men tidligere i denne tråden har du fått ganske gode argumenter for hvorfor du kanskje burde revurdere akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Som dere kan se, er det ikke så jævla vanskelig å finne argumenter for begge sider av saken. NETTOPP derfor gidder jeg ikke å søke meg i hjel, jeg stoler ikke på noen i dette korrupte systemet. KOS DERE MED ASPARTAM bros!

Hvordan korrupt system?

6bdaeb5c_tin-foil-hat_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...