Gå til innhold

Aspartam er farlig!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe, no worries :) Selv er jeg storforbruker av Pepsi Max. Det eneste som bekymrer meg i den sammenheng er syreinnholdet og tennene mine, ikke aspartaminnholdet :)

you should. Jeg har brukt mange tusen hos tannlegen for syreskader pga brus og frukt. Skadene vises ikke nødvendigvis med en gang heller sa tannlegen til meg. Kjenner ikke til logikken i det utsagnet da men. Ingen brus og fruktsyre på meg. Har alltid kaldt vann i kjøleskapet i en stor brusflaske og da drikker jeg fornøyd. Savner ikk brus nå som vann har blitt en innarbeidet vane. Når jeg tenker på pepsi max tenker jeg på den som lunka og uten futt. Får ikke lyst på da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Farlig eller ikke, jeg er i mot umyndiggjøring av folk. La det være opp til hver enkelt hva dem ønsker å putte i munnen. Om folk er for dum for sitt eget beste, la det være så...

Rolig nå! Ingen fortalte meg at det var farlig å leve da jeg kom til verden! Noen må ta ansvar for meg og skjerme meg fra alt det vonde der ute som sukkerfri brus, skrubbsår og utspekulerte kvinner!

(ps. Jeg er enig med deg, det er urealistisk å tro at det går å forby, regulere og advare mot alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig eller ikke, jeg er i mot umyndiggjøring av folk. La det være opp til hver enkelt hva dem ønsker å putte i munnen. Om folk er for dum for sitt eget beste, la det være så...

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Win

Fordi de som er fatalister uansett ikke innvolverer seg i den byråkratiske delen som stort sett bruker "safety labels" for å justere risiko. Fatalistene har ikke troen på å bry seg da det som skjer, det skjer. Men jeg er helt enig! ;)

eller vi kan slippe løver ut i samfunnet:

http://www.youtube.com/watch?v=F-CvigrOuqE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Videoen handler om splenda, ikke aspartam. Og uansett hva Mercola sier om kunstig søtning, hadde det basert på dagens vitenskap vært en reell helserisiko ved bruk av aspartam i realistiske doser, så hadde EFSA, VKM, JECFA og alle andre vitenskapskomiteer endret på anbefalingene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Som Vegard nevner, hadde aspartam vært farlig eller hadde det vært grunn til å tro at aspartam er farlig hadde alle statlige organer endret anbefalingene sine. Vi bor i Norge.

Har du Føllings Sykdom eller andre tilstander som tilsier at man skal holde seg unna aspartam så gjør for all del det. Er du redd for hull i tenna og/eller er elendig på tannpussen så kutt ned på Cola Zero.

Jeg skjønner ellers ikke hvorfor denne debatten til en hver tid kommer opp i media og andre steder. Argumenter som dras frem av konspirasjonsteorerikere har så forsvinnende liten substans, og det overrasker meg at folk og media kaster seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mange andre forskere enn bare mercola som prater. Bare kikk du.

Edit: Og strengt tatt er det vel å forvente at folk som opponerer mot de store gutta får litt problemer ;) Men slik logikk liker ikke dere modbros!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joseph M. Mercola (born 1954) is an alternative physician practicing in Hoffman Estates, Illinois.[1] He is the author of several books including The No-Grain Diet (with Alison Rose Levy), and The Great Bird Flu Hoax. Mercola is the founder and editor of an alternative-medicine website, where he advocates dietaryand lifestyle approaches to health and markets a variety of dietary supplements. Mercola criticizes many aspects of standard medical practice, particularlyvaccination and the use of prescription drugs and surgery to treat diseases. He is a member of the Association of American Physicians and Surgeons, as well as several alternative medicine organizations.[2]

lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...