Gå til innhold

Hjelp Paziroba med nytt treningsprogram - Fra styrke til hypertrofi. Hjelp ønskes!


Anbefalte innlegg

Før dere spør, ja det er fet å snakke om Pseudonymet sitt i 3’person!:p

Hei godtfolk, ville gjerne ha litt hjelp av folk her inne, da jeg vet at det er mange som sitter inne med mye kompetanse og kunnskap innen trening.

Jeg elsker å lese meg til kunnskap innen trening, og kunne seriøst tenkt å gå videre å f. eks blitt en PT eller noe, og kunne nok klart å sette opp et program alene, men alltid fint med andres meninger.

Ønsker nå å trene mer for hypertrofi enn styrke (Med noen unntak på noen øvelser), ønsker å splitte kroppen mer opp også når det kommer til å trene de forskjellige musklene.

Dette er splitten jeg har tenkt:

Dag1/:Rygg,mage(Core),litt legger

Dag2/:Skuldre, triceps

Fri

Dag3/:Bein, legger, mage(core)

Dag4/:Bryst, biceps, litt underarmer

-Med mage mener jeg litt planken og diverse, ikke masse dilldall øvelser

Under er det jeg trenger hjelp til. Noen øvelser jeg burde ta inn? Reps/sets bra(hhhh)?:p

Rygg:

Markløft 1x5 + 2-4 oppvarmingsett

Pullups 3/5xKommer ann på om jeg har vekt i belte. Plyo kjekken:thumbsup: sier du bygger mer vinger med det, så satser på vekt i belte og 4-6 reps, og øke vektene når jeg f. eks klarer 3/5x6. Lats <3

Stående roing med stang 3/5x8

Så kommer spørsmålet, trenger jeg noen flere øvelser om jeg kjører 5 sett på de to over? Noen øvelser jeg burde ha med? Om jeg kjører 3sett på de over, ser jeg jo at jeg kunne hatt noen flere øvelser. TIPS TIPS TIPS!

+ Litt mage og litt legger 3x15

Skuldre, tripces

Først, hva er “best” av militærpress vs skulderpress?

Militærpress/Skulderpress 3/4x8

Sidehev 3/4x8-10

Reverse peck deck eller noe for bakside av skuldre 3x8-10

Shrugs 3x10

Smal benkpress 3x8

Tricepspushdown/En annen isolasjonsøvelse 3x8

Noe mer? Tipper nei<3

Bein

Har egentlig bare kjørt knebøy og legger her før, så gjerne kom med litt mye hjelp her. Hvor mange reps er det “vanlig” å ha på det andre enn knebøy?

Knebøy a2g 3x6-8 + 2 oppvarmingsett

Noe for rumpa- hip thrust? 3x XXX????

Lårcurl (Hamstring) 3x12????

Leg extension 3x12????

Legger 3x15

+ Litt mage

Bryst, biceps

Benkpress med stang/manualer (Hater benkpress…) 3x8 (Mindre med stang)

Skråbenkpress 2/3x8

Flyes 2x8 (En “rett” og en på skråbenk)

High cable (For “nedre” bryst) 2x8

Bicepscurl med vri 3x8

Chins 2x Kommer ann på om jeg har belte eller BW

En øvelse for underarm som jeg så, genial. 2 droppsett på hver arm

Sakelige kommentarer og tilbakemeldinger blir mottatt med kyss, klapp og klem, no homo<3:thumbsup:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først, hva er “best” av militærpress vs skulderpress?

Trodde skulderpress og militærpress gikk for det samme?

Fordelen med stående militærpress med stang er at det styrker mage og korsrygg. Ettersom stanga er foran hodet vil det involvere framside skulder mer enn midtre. Sittende skulderpress med manualer gir deg ikke kjernestyrke, men er bedre mtp. å bygge lateral deltoid.

Så man kan kanskje si at skulderpress med manualer er best for kroppsbyggere, mens militærpress er best for de som vil bli generelt sterkere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplegget er ferdig laget, og trent en uke på det allerede.

Holder pausene mye kortere enn før (60-90 sek) og fungerer veldig bra.

Når det gjelder skulderpress vs mili så har jeg valgt å kjøre begge til nå, men tenker at jeg bytter annenhver uke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 måneder senere...

Ville ha trent millitærpress over sittende skulderpress, alt ettersom målene dine så klart. Men millitærpress om du vil aktivere flest mulig muskler mulig. Om du der i mot skal bygge skuldre ville jeg valgt motsatt, hvor av det trenes bedre på støtte musklaturen på sittende med manuler

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...