Gå til innhold

Jenter, hvor mye tar dere i markløft? (vanlig treningsvekt)


Sara Victoria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøvd mixed grip + magnesium/kalk?

funker som fjell .)

Selv tar jeg stort sett 60 x something, f.eks 5 reps (liker ikke å kjøre høyrep mark.. tok 50 x 15 en gang og det tok knekken på meg ass.. haha)

Tror jeg bør klare mist 80kg før jul :s håper hvertfall det..!

Har vurdert det! Tok forresten 12 x 50 kg forrige uke, og grepet var relativt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sterke jenter her!:D

Jeg begynte med 20-30 kg på nyåret en gang, men følte teknikken var feil og sluttet (dumme meg:blush: )... Så prøvde jeg 50 kg ved en tilfeldighet for 1-2 mnd siden, og det gikk kjempefint! Trener nå med 60x6x3, og har tatt 70x2! Skal prøve å øke repetisjonene i dag:D veier ca 62 kg og er 164 cm:) nevner at jeg bruker flytende kalk, slik at grepet holder!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener markløft som toppsett, og har da 70 kg på siste settet (5 rep) pr. dags dato. I strakmark løfter jeg 60 kg x 5, 3 sett pr dags dato. Har trent siden begynnelsen av mars, og hadde da 42,5 kg på siste settet i markløft. Styrken kom raskt mao ;) Jeg er 167 cm høy og veier 52/53 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Jeg har trent styrke i 11 uker. Tar 45 kg ganske greit nå, men hver gang jeg vil gå høyere så ender det med at jeg må improvisere fordi stengene er opptatt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med markløft midten av mars og har løftet 65 kg, egen kroppsvekt. Gikk ned til 57,5 for å få til bedre teknikk. Har slitt med rygg og bekken i lange tider, har blitt merkbart bedre etter å ha startet med markløft. Er 173 og veier 65 kg.

Jeg har forbedringspotensiale:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat begynt med markløft, sist trening så det sånn ut: 30kg x12r -. 32.5kg x 12r - 35kgx12 reps. I følge jefit bør jeg vist klare 49kg 1RM, har sett på andre øvelser at jeg klarer mer, men litt usikker på markløft, da det for meg er en forholdsvis ny øvelse.

Ellers så har jeg hele livet vært plaget med smerter i korsryggen pga hypermobile ledd, markløft er en av få øvelser som tar nedre rygg og som ikke gir meg smerter. :thumbsup:

Jeg har vært redd for å starte med markløft nettopp pga hypermobile ledd og problemer med korsryggen, men godt å høre at det har funket for deg!

Tror jeg skal prøve å legge inn litt lett markløft i programmet mitt. Veier 64 kg og er middels sterk, men svak i ryggen, noen som har formening om hva jeg bør begynne på? Kommer selvfølgelig til å teste ut litt selv, men kjekt å få en pekepinn :)

Ooog, hvis man trener 2splitt overkropp/underkropp, hvilken dag bør markløft inngå i? Ser at mange har den på beindagen sin, og tenkte derfor å gjøre det slik selv, men er ikke helt sikker på om det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært redd for å starte med markløft nettopp pga hypermobile ledd og problemer med korsryggen, men godt å høre at det har funket for deg!

Tror jeg skal prøve å legge inn litt lett markløft i programmet mitt. Veier 64 kg og er middels sterk, men svak i ryggen, noen som har formening om hva jeg bør begynne på? Kommer selvfølgelig til å teste ut litt selv, men kjekt å få en pekepinn :)

Ooog, hvis man trener 2splitt overkropp/underkropp, hvilken dag bør markløft inngå i? Ser at mange har den på beindagen sin, og tenkte derfor å gjøre det slik selv, men er ikke helt sikker på om det er riktig.

Jeg har hatt problemer med korsryggen jeg også, pleide å få helt syke smerter og stivne helt innimellom, har ikke kjent det en gang siden jeg starta med markløft! Veier 63kg og er svaaak, starta med femti kg for noen få uker siden. Er vel på seksti nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært redd for å starte med markløft nettopp pga hypermobile ledd og problemer med korsryggen, men godt å høre at det har funket for deg!

Tror jeg skal prøve å legge inn litt lett markløft i programmet mitt. Veier 64 kg og er middels sterk, men svak i ryggen, noen som har formening om hva jeg bør begynne på? Kommer selvfølgelig til å teste ut litt selv, men kjekt å få en pekepinn :)

Ooog, hvis man trener 2splitt overkropp/underkropp, hvilken dag bør markløft inngå i? Ser at mange har den på beindagen sin, og tenkte derfor å gjøre det slik selv, men er ikke helt sikker på om det er riktig.

Begynn med stanga og få noen til å gi deg en innføring i markløft:) Det er først og fremst ikke antall kilo som spiller noen rolle, først kommer riktig teknikk. Kiloene kommer etterhvert;) Jeg kommer til å gå både ned og opp i antall kg for teknikkterping samt øke i styrke. Jeg har desverre ingen erfaring med 2splitt program, kanskje andre kan gi deg en pekepinn:)

Markløft samt magetrening styrker ryggen, begynn lett og lytt til kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat begynt med 5x5 med 65 kg. Holdt på med markløft ca 5 mnd. Veier 62 kg og er 172 cm høy.

Startet på 30 kg, og det økte raskt i begynnelsen. Nå går det senere merker jeg, men målet er 100 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært redd for å starte med markløft nettopp pga hypermobile ledd og problemer med korsryggen, men godt å høre at det har funket for deg!

Tror jeg skal prøve å legge inn litt lett markløft i programmet mitt. Veier 64 kg og er middels sterk, men svak i ryggen, noen som har formening om hva jeg bør begynne på? Kommer selvfølgelig til å teste ut litt selv, men kjekt å få en pekepinn :)

Ooog, hvis man trener 2splitt overkropp/underkropp, hvilken dag bør markløft inngå i? Ser at mange har den på beindagen sin, og tenkte derfor å gjøre det slik selv, men er ikke helt sikker på om det er riktig.

Jeg vet ikke hvilken dag det er mest riktig å legge markløft på men jeg foretrekker å legge den på den dagen hvor jeg har færrest øvelser som krever mye av grepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte på treningssenteret, fikk jeg treningsprogram med bare maskiner. Ikke markløft, benkpress eller knebøy med stang i det hele tatt. Skjønner jo at alle dere har dette i treningprogrammet deres :p Har veldig lyst å begynne med værtfall markløft og knebøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotte90

Har de siste øktene krøpet opp til 57,5kg. Jeg har vært forkjøla, sliten og jævlig de siste to ukene, så jeg tror at jeg skal kunne legge på noen kg eller sett til når jeg har blitt frisk. Har ikke turt å presse meg heelt ut, men det har virkelig tatt på likevel altså. Tuungt. Grepet har kommet seg veldig, og nå føles 40kg veldig lett, til tross for at det bare er noen uker siden jeg nesten døde av 40. Går fremover! Jeg er 164 høy og veier noe mellom 58 og 61kg (tror jeg. Har ikke veid meg siden jeg starta for tre måneder siden, og jeg har ingen formening om vekta har gått oppover, nedover eller ingen veier). Første delmål er derfor å nå 62 kg, så jeg vet jeg har løfta over min egen kv. :D

Forrige økt:

10x40kg

10x52,5kg

10x57,5kg

5x57,5kg

Økta før der:

10x45kg

10x52,5kg

10x57,5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...