Gå til innhold

Stevia og sukrin, hvor får man kjøpt dem?


larskr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest noen123

sukrin har de da på meny, kiwi og ica ihvertfall.. stevia selges ikke i norge enda, så det finner du på iherb.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukrin har de da på meny, kiwi og ica ihvertfall.. stevia selges ikke i norge enda, så det finner du på iherb.com :)

Stevia selges i Norge, jo... Du finner det på helsekost. Sukrin + (blanding av stevia og sukrin) kan også sterkt anbefales! Hvis du sier hvor i Norge du bor, er det også enda lettere å tipse om konkrete steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukrin har de da på meny, kiwi og ica ihvertfall.. stevia selges ikke i norge enda, så det finner du på iherb.com :)

joda, stevia har kommet nå i Norge. Man kan også få kjøpt sukrin med stevia som søter dobbelt så mye som sukker. Sukrin + heter den og selges hos og fra funksjonell.mat ut til helsekost og kanskje noen vanlige matforretninger også. Sukrinmelis er det neppe så mange vanlige butikker som selger men vanlig sukrin er det flere og flere som tar inn. Kanskje det ikke står ved siden av sukkeret men der spesialvarer står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et spørsmål... åssen smaker stevia og sukrin? Har lest at den ene er mer søte enn sukker og den andre er mindre søt... men er det noe merkelig forskjell? Har liksom lite lyst o kaste bort 70 nok på noe som smaker dritt :p

Jeg har smakt en gang på http://www.natreen.no/NR/rdonlyres/29552B1C-DF32-49FD-8B44-D06E9773240D/0/Natreen70gr.gif

Smaker stevia/sukrin lik dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål... åssen smaker stevia og sukrin? Har lest at den ene er mer søte enn sukker og den andre er mindre søt... men er det noe merkelig forskjell? Har liksom lite lyst o kaste bort 70 nok på noe som smaker dritt :p

Jeg har smakt en gang på http://www.natreen.no/NR/rdonlyres/29552B1C-DF32-49FD-8B44-D06E9773240D/0/Natreen70gr.gif

Smaker stevia/sukrin lik dette her?

Ja, det er forskjell. Beste du kan gjøre er jo å smake selv. 70 kr er strengt talt ikke så mye penger i 2012, men "each to their own" *shrug*. Jeg tipper dessuten at noen du kjenner har sukrin liggende et sted på kjøkkenet, så er jo bare å smake hos dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Stevia selges i Norge, jo... Du finner det på helsekost. Sukrin + (blanding av stevia og sukrin) kan også sterkt anbefales! Hvis du sier hvor i Norge du bor, er det også enda lettere å tipse om konkrete steder.

joda, stevia har kommet nå i Norge. Man kan også få kjøpt sukrin med stevia som søter dobbelt så mye som sukker. Sukrin + heter den og selges hos og fra funksjonell.mat ut til helsekost og kanskje noen vanlige matforretninger også. Sukrinmelis er det neppe så mange vanlige butikker som selger men vanlig sukrin er det flere og flere som tar inn. Kanskje det ikke står ved siden av sukkeret men der spesialvarer står.

visst faen, hadde glemt av det :p er vel ikke lenge siden stevia ble lovlig her i landet? hvordan er sukrin+ ifht. vanlig sukrin på smaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål... åssen smaker stevia og sukrin? Har lest at den ene er mer søte enn sukker og den andre er mindre søt... men er det noe merkelig forskjell? Har liksom lite lyst o kaste bort 70 nok på noe som smaker dritt :p

Jeg personlig anbefaler helt klart sukrin + fremfor vanlig sukrin. Sukrin har en tendens til å få litt kald eller metalisk smak om du bruker litt mye. Når stevia tilsettes synes jeg bismaken forsvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, som sukketter. Jeg derfor lurer på om noen kunne si ifra hvis de to ting smaker likt, for da slipper jeg å kjøpe noe helt ubrukelig. (Hater smak av sukketter, bedre å ikke søte ting i det hele tatt).

De smaker på ingen måte likt!!! Kjøp sukrin +, du vil ikke bli skuffet :)

430486-9-1330461090804.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All stevia is not created equal

Stevia fra Now Foods ( iherb.com/p/329?rcode=hej824 ) er av en helt annen karakter enn alle andre steviamerker, etter min mening. Og jeg har prøvd mange!

Noen hevder den er svakere enn annen stevia, men det som er unikt, er at den helt mangler den bitterheten som man ofte kan oppleve (ved overdosering) med stevia fra andre produsenter.

Jeg syns denne er helt overlegen alle andre søtningsmidler, inklusiv Sukrin.

-Og ikke minst, mye billigere enn alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...