Jump to content
Natalie90

Nødvendig med tran/selolje?

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer på om ALLE har behov for tran/selolje?? Hvilke fordeler vil det ha å spise det??

Jeg prøver meg på en "mini deff" nå mot sommeren og har kanskje litt lite fett i kosten..

Har også hørt at tran er fra fiskelever aka rensesystem og at selolje/lakseolje vil være et bedre alternativ? Noen som har noe erfaringer??

Vil formen bedre seg av å ta slike tilskudd dersom en spiser bra og, trener bra??

Er det noe forskjell på flytende og kapsler??

=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Guest Jester

ALLE har behov for Omega 3 ja, det er essensielle fettsyrer du må ha. Fordelene er mange, sjekk:

Omega-3

Omega-3 er en essensiell fettsyre som vi ikke kan lage selv og er derfor avhengig av å få den gjennom kostholdet eller via kosttilskudd.

Omega-3 er godt for hjernen, hjertet, huden, demper betennelsestilstander i kroppen, og øker fettforbrenningen og nydannelsen av muskler.

For deg som ikke spiser fet fisk et par-tre ganger i uken, vil jeg anbefale tilskudd av omega-3. De maritime kildene er de klart beste. Fiskeolje, lakseolje, selolje er rimelige og gode tilskudd som i mange tilfeller også finnes med tilsatt smak.

1-3 spiseskjeer pr dag, litt avhengig av øvrig kosthold gir god effekt på helsa og prestasjonsevnen.

Finn frem i Omega3-tarejungelen - Fitnessbloggen

Omega-3 og Omega-6 i kostholdet - Fitnessbloggen

Omega-3 er viktig for proteinsyntesen - Fitnessbloggen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALLE har behov for Omega 3 ja, det er essensielle fettsyrer du må ha. Fordelene er mange, sjekk:

Omega-3

Omega-3 er en essensiell fettsyre som vi ikke kan lage selv og er derfor avhengig av å få den gjennom kostholdet eller via kosttilskudd.

Omega-3 er godt for hjernen, hjertet, huden, demper betennelsestilstander i kroppen, og øker fettforbrenningen og nydannelsen av muskler.

For deg som ikke spiser fet fisk et par-tre ganger i uken, vil jeg anbefale tilskudd av omega-3. De maritime kildene er de klart beste. Fiskeolje, lakseolje, selolje er rimelige og gode tilskudd som i mange tilfeller også finnes med tilsatt smak.

1-3 spiseskjeer pr dag, litt avhengig av øvrig kosthold gir god effekt på helsa og prestasjonsevnen.

Finn frem i Omega3-tarejungelen - Fitnessbloggen

Omega-3 og Omega-6 i kostholdet - Fitnessbloggen

Omega-3 er viktig for proteinsyntesen - Fitnessbloggen

Har du et omega-3-tilskudd å anbefale? :) Jeg har selv tatt tran tidligere, vanlige Møllers-kapsler, men har lest at det ikke er noen god kvalitet på det? Eller er det tull?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jester

Jeg like selolje, enten fra x-life eller norkost. Greit at det ikke er tilsatt A,D og E vitamin, som gjør at man slipper å tenke på maksverdier av de. Det får man igjennom et vanlig multivit/min kostilskudd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...