Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yeah, det er en neck harness. Visstnok bra for fightere av ymse slag. Kan være et alternativ hvis du vil ha shvær nakke (y)

Har også sett amerikansk fotballspillere trene denne øvelsen, da kobler de bare kabelen direkte i hjelmen. Kanskje ingen dum idè å trene for 130 kilos klompedomper som tar rennafart og møtes skalle mot skalle som to fjellgeiter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idiot Olympics som vanlig i Januar! Rekker jo nesten ikke å trene, det er alt for mye fete rutiner å se på.

Knebøy på tærne? Check

To kvartbøykompiser med langrennstøy i hvert sitt squatrack med 40 kg på ryggen?Check

Hansker i alle regnbuens farger? Check

Vektskiver under tærne mens man bøyer i halvspagat? Check

Kommersgym i Januar er mildt sagt interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmet dette på Actic storgata igår formiddag, kan noen forklare om denne øvelsen har noen hensikt? Toppen av kransekaka så foregitt dette ca 40-50 sekunder x 4.

Yeah, det er en neck harness. Visstnok bra for fightere av ymse slag. Kan være et alternativ hvis du vil ha shvær nakke (y)

Jepps. Ofte brukt av de som spiller amerikansk fotball (som nevnt i annet svar), boksere, brytere, rugbyspillere, etc. Legit øvelse dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuups.... Skyldig!!! :oops: Hvorfor er det en fet rutine? Jeg gjør det bare hjemme altså (har ikke annet utstyr), er det "lov" da? :D

Dronningen er kettlebellutøver. Alle som bruker kettlebells på en annen måte enn kbutøverenes konkurranseøvelser kvalifiserer til fete rutiner. Uavhengig om det er ålreite øvelser eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Uuuups.... Skyldig!!! :oops: Hvorfor er det en fet rutine? Jeg gjør det bare hjemme altså (har ikke annet utstyr), er det "lov" da? :D

Det er en del som er lov - men bicepcurls med kettlebell er utrolig lite hensiktsmessig - vekta kommer under hånden, som gjør det vanskeligere å holde et stabilt håndledd, dvs større skaderisiko. Kula slår antakeligvis inn mot armen din, og hantler eller vektstenger er jo lagd for å fordele vekten på en måte som gjør at det er hensiktsmessig å bruke til dette.

Kettlebeller er hensiktsmessige for andre ting, deriblant som kornvekter.

edit; om du ikke har noe annet er det selvfølgelig ok å curle litt med en kettlebell, men om du er på et senter ser jeg ikke helt greia med å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som er lov - men bicepcurls med kettlebell er utrolig lite hensiktsmessig - vekta kommer under hånden, som gjør det vanskeligere å holde et stabilt håndledd, dvs større skaderisiko. Kula slår antakeligvis inn mot armen din, og hantler eller vektstenger er jo lagd for å fordele vekten på en måte som gjør at det er hensiktsmessig å bruke til dette.

Kettlebeller er hensiktsmessige for andre ting, deriblant som kornvekter.

edit; om du ikke har noe annet er det selvfølgelig ok å curle litt med en kettlebell, men om du er på et senter ser jeg ikke helt greia med å gjøre det :)

Hehehe, tør ikke å gjøre det på senter nei! :p Men veldig kjekt å ha som alternativ på hytta. Takk for info om teknikk, tenkte nok at det kunne være noen "fallgruber" med å bruke kettlebellen slik. Så jeg skal passe på det. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye rart å se nå at jeg sliter med skyldfølelse for ikke å gripe inn.

Så en som kjørte en form for markløft eller noe, hvor han løftet ut av racket, sank sammen i knærne til vekta spratt i gulvet, også opp igjen. Ganske strak i ryggen også, så det ble en slags form for lav front bøy, hvor stanga skrapet nedover låra og over knærne, på vei ned, og leggene og undersiden av knærne på vei opp.

Han så veldig sint ut, og hadde både hansker og belte, så jeg tenkte han sikkert viste hva han drev med, så jeg sa ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...