Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Var en jente på gymmet i dag som skulle ta knebøy og begynte å løfte av stangen med vekter kun på den ene sida. Ånei, vent, det var jo meg ... :oops: Hadde tilogmed satt på vektsikring på begge sider, men glemte totalt at man faktisk må ha vekt på begge sider av stanga .. Hadde så lyst til å le høyt og rope ut til alle : "oj nå var jeg litt blondine igjen gitt" , for at alle skulle bli med å le av meg, men jeg turte ikke og lo heller av meg selv i stillhet. 

Som om ikke det var nok kløneri så skalla jeg også i et knebøyrack da jeg skulle inn for å hende en stepkasse som lå under det. *kløne* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en eldre kar (eldre enn meg) på mandag, som etter at han var ferdig med å trene, gikk inn i garderoben og dro på seg jeans og genser utenpå treningsklærne før han gikk ut...

Hey, det har jeg gjort selv! Dog utenpå tights og med klær som skulle vaskes, til mitt forsvar ;)

#lengelevelatskapenettertungeøkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente med en jente i går. Så gjør hun noen preacher curls og det kommer bort en dvask kar i 50 årene og forteller hun at hun ikke gjør det riktig. 

1) Han var dvask, og man kunne aldri trodd han ville trent hadde du sett han utefor gymmet. Selv om han er der ganske regelmessig. Han gjør aldri base øvelser og driver kun med isolasjonsøvelser. Hørte også i dag at han hadde gitt andre av de større gutta på gymmet tips om noe annet.

2) Han stinker typ bare så grusomt og hater livet mitt hvergang han vil gjøre et sett i mellom f. eks med kablene... Gymnisse deluxe.

3) Håper han gir meg et tips snart så jeg kan fyre en liten kanon om at han burde slutte å gi folk tips når han ser ut som en stankelben. 

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På senteret eg trenar er det litt mangel på bumper plates, og dei andre vektskivene har for liten diameter for korrekt markløft. Difor er det kotyme at dei som trenar mark bruker kun eit par, og supplerer med andre vektskiver for riktig vekt. Det normale vil då vere å ta bumper plates innerst og deretter ta på dei mindre skivene. I dag var det derimot ein som gjorde det motsatte. Og då han løfta såpass mykje som 150 kg vart det heilt jæ*&% tungt å ta på den ytterste bumper platen, då alt det andre måtte løftast opp for å få dei på. Når han i tillegg hadde sånn ca 30 kg for mykje vekt på og brukte hanskar, kom det i kategorien fet rutine i mine auger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til DYEL-gymmet i Tyskland. Kan bare si: Savner eleikostenger, savner styrkeløfterne. 

Skulle starte med bøy, og ser at begge rackene er opptatt. Det ene av ei jente som kvartbøyer 25 kg, det andre av en fyr som curler (trodde jeg). Litt skuffet begynner jeg å benke først. Etter et par sett ser jeg forventningsfullt bort på racket til curle-fyren i håp om at han har stukket. MEN. Så ser jeg at han løfter stanga på usle 40 kg, og han curler visst ikke. Han "marker". Løfter stanga opp fra racket, gjør en shrug, senker den ned til bakken mens knærne går alle veier, løfter stanga opp igjen mens hælene letter fra bakken.... tar noen slike reps før han i topposisjon plasserer stanga tilbake i racket. Seriøst. Vet han ikke at markløft starter fra bakken, ikke fra topposisjon? Og at man ikke skal shrugge eller løfte hælene 2 cm opp fra bakken? :( 

Avsluttet økta mi med litt lett markløft. Fire nigguhs (sårri) plystrer på meg når jeg tar en ussel rep på 100 kg. Wtf. Er det lov å plystre på jenter (når man er på trening)?! Hvor er folkeskikken? De kunne med nød fått lov til å plystre om jeg market 150 kg+.

Opplever så jæla mye rart her ass. Ei jente som trillet seg en joint i garderoben (!) i fjor, blant annet. To be continued.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

hmm igår så jeg 3 godt trente eldre herre, typisk sånne som kan løpe herfra og inn i evigheten, men knebøy kunne de absolutt ikke... 

de løftet ikke så sjukt tunge vekter, men de lente seg litt væl mye fremover dvs ryggen over 45grader fremover, og ikke inærheten av 90grader i kneleddet, virket som att de kompanserte for manglende ROM i knærne med å legge seg frampå... 

 

og verst av alt, de tok knebøy i veldig dempede løpesko, dvs han ene hadde HOKA, jeg synes synd på anklene og ryggen til disse gutta.  

Rart att INGEN av "instruktørene" på senteret anbefalte de og gjøre øvelsen rekti :p noe gamlekara ville tjent på, men nei de bare svinser rundt og ser bra ut disse frøknene som får betalt for å være på senteret :D 

 

en anna ting er att gymmet har ett greit anstrengt forhold til leietagerene i 2etg. så man må være snill og lavære å slenge vektene ned i gulvet, igår var det 2 karer som markløftet og var vel oppe i 140-150kg(+oppvarminga som også ble sluppet i gulvet fra 60kg og opp...) og de slapp vekta fra knehøyde, i hvertfall 30 minutter hold de på med 1-3 reps og for hver rep så slapp de vektene i gulvet, "instruktørene" var ute i lokalene hele tia og burde absolutt sagt ifra att vektene skal ikke lempes i gulvet, så jeg stilte meg opp og marka vedsidenav de dog med bare 120kg tilslutt men slapp da farken ikke vekta i gulvet av den grunn, jeg trur jo att man trener jo ett eller anna om man setter vekta rolig ned også, litt som negative chins osv :p   men det er vel bare jeg som tenker feil. Vil dog ha ett senter å gå til, så ser ikke vitsen med å bråke på "gjors" 

 

kanskje mer en rant denna siste der men damn da... 

 

hva er feil med å respektere senteret og reglene de har :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg så en utrolig fet rutine her om dagen. Ei pen dame tok knebøy. Det var en del folk i gymmet, og alle rackene var i bruk.

Når hun var ferdig, satt hun under racket og tastet på mobilen i ti minutter. Jeg tenkte at hun hadde pause, men neida. Hun syntes bare det var fint å okkupere racket mens hun snapchattet/instagrammet/whatever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

For en stund siden var det en fyr på sentret mitt - bra muskulatur og veldig ripped i overkroppen, men null bein what so ever. Han skulle kjøre knebøy - tok stangen det står "max load 40kg" på, lesset på en 10kg på hver side, inkludert 4x15kg utenpå der igjen. Så satt han to eleiko-plater på gulvet foran seg, og to i vinkel på de igjen - deretter gjorde han 1/6-bøy i oppoverbakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, QueenWinther skrev:

For en stund siden var det en fyr på sentret mitt - bra muskulatur og veldig ripped i overkroppen, men null bein what so ever. Han skulle kjøre knebøy - tok stangen det står "max load 40kg" på, lesset på en 10kg på hver side, inkludert 4x15kg utenpå der igjen. Så satt han to eleiko-plater på gulvet foran seg, og to i vinkel på de igjen - deretter gjorde han 1/6-bøy i oppoverbakke. 

And not a single leg was worked that day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke hundre prosent innafor "fet rutine", men likefullt spenstig opplevelse på treningssenteret.

Fremdeles traumatisert av hendelsen, som jeg frykter kan ha skapt permanent skade i mitt stakkarslige sinn, klarer jeg ikke gå inn på særlig detaljer. Men tenk dere kombinasjonen av en høy, hengslete mann lang over pensjonsalder, korte 70-talls "silkeaktige" shorts som såvidt dekker de soggy rumpeballene sittende på ja/nei-maskina... Jeg vandrer rett forbi og aner fred og ingen fare, i det plutselig en lang, flat skinnsekk med noen heller sporadisk spredte hvite, halvveis krøllete hår plumper ut av shortsen på den ene siden og dasker mot det bare låret... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Inger-Lise said:

Kanskje ikke hundre prosent innafor "fet rutine", men likefullt spenstig opplevelse på treningssenteret.

Fremdeles traumatisert av hendelsen, som jeg frykter kan ha skapt permanent skade i mitt stakkarslige sinn, klarer jeg ikke gå inn på særlig detaljer. Men tenk dere kombinasjonen av en høy, hengslete mann lang over pensjonsalder, korte 70-talls "silkeaktige" shorts som såvidt dekker de soggy rumpeballene sittende på ja/nei-maskina... Jeg vandrer rett forbi og aner fred og ingen fare, i det plutselig en lang, flat skinnsekk med noen heller sporadisk spredte hvite, halvveis krøllete hår plumper ut av shortsen på den ene siden og dasker mot det bare låret... 

:sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Inger-Lise skrev:

Kanskje ikke hundre prosent innafor "fet rutine", men likefullt spenstig opplevelse på treningssenteret.

Fremdeles traumatisert av hendelsen, som jeg frykter kan ha skapt permanent skade i mitt stakkarslige sinn, klarer jeg ikke gå inn på særlig detaljer. Men tenk dere kombinasjonen av en høy, hengslete mann lang over pensjonsalder, korte 70-talls "silkeaktige" shorts som såvidt dekker de soggy rumpeballene sittende på ja/nei-maskina... Jeg vandrer rett forbi og aner fred og ingen fare, i det plutselig en lang, flat skinnsekk med noen heller sporadisk spredte hvite, halvveis krøllete hår plumper ut av shortsen på den ene siden og dasker mot det bare låret... 

Dette er grunnen til at ja/nei-maskinen bør stå vendt mot en vegg eller et hjørne, slik at det ikke blir naturlig å skulle gå foran den. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ung, ganske tynn gutt som trener, og får "hjelp" av en eldre gubbe på treningssenteret jeg er på. Det virker ikke som om denne mannen helt vet hvordan ulike øvelser skal utføres, og han vet definitivt ikke guttens beste når det gjelder hans helse.. 

Guttungen gjør alltid litt forskjellige øvelser, deriblant mark, knebøy og benkpress. På knebøy begynner han på 50 kg. Jeg kan ikke kalle det han gjør en kvartbøy engang.. Så begynner gamlingen å pøse på flere vekter, og sånn fortsetter de helt til guttungen kommer opp i 85 kg i knebøy. Da er det så gale at det ser ut som om han skal ødelegge ryggen sin når han "setter" seg 1 grad ned, samtidig som at knærne skjelver noe voldsomt. Gamlingen skryter ham opp i skyene over hvor godt jobbet det er. 

Så går de over på markløft. Der og pøser gamlingen på med vekter til guttungen (type 90 kg), og gud hjelpe meg for en krumming guttungen har. Det svir i øynene mine å se på, for det ser virkelig ut som at han kommer til å knekke i to når han skal løfte.. I tillegg til krummingen, er ikke teknikken på plass når det gjelder hvordan bein skal bøyes, og hoftekam skal være. Gamlingen bare skryter over hvor sterk han er, og mener de kan pøse på flere kilo. Guttungen er svært enig, og mener han kan ta to reps på 100 kg. Jeg hadde virkelig lyst til å gripe inn, men var nok litt for pyse.. 100 kg gikk så vidt opp, men det er ikke sikkert at han klarer å reise seg i morgen (eller noen gang) med all den vanvittige krummingen. 

På benkpress tok han en 10 kg stang, og nærmest "kastet" stangen i luften da armene var strake, før han tok i mot stangen og dyttet den så vidt ned på brystet. Sånn holdt ham på til han hadde nådd 50 repetisjoner. Da avsluttet de, og guttungen fikk beskjed om at hele økten var godt jobbet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
2 timer siden, Ove_68 skrev:

Det er en fyr der jeg trener som har en finfin markløftrutine. Først kalker han hendene så støvskyen står rundt ham, før han tar på drareimer og trener markløft...

:roflmao:

Mener det var her i tråden en plass jeg leste om en fyr som brukte belte, hansker, kalk, håndledsstøtter og drareimer - for å gjøre skråbenk i smith-maskin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...