Gå til innhold

Fete rutiner på gymmet


Vegard L

Anbefalte innlegg

Ser noen som bruker den hver gang jeg er på trening... De føler vel at det funker siden de blir støle;)

Kan ikke fatta at der er noe bra gitt.

De hadde masse rare gammle maskiner som ikke er god for noe her.

Liker best de som står å springer seg ihel så går de på en mage trenings maskin etter på å tar et par reps så stikker de.

Mange ser faktisk ut som de bare kommer inn for å trene mage og for så å gå opp å spise en av alle de dessertene som står her ute å frister alt for ofte :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Var en på trening som skulle trene bøy til boks (?) idag, satte frem den der boksen sin og begynte å bøye, men var jo aldri i nærheten av boksen engang :p Der snakker vi lite ROM :p

Box squating er visst nok bra for nybegynnere da det lærer de riktig form(hvis jeg har skjønt det riktig). Kjipt at personen ikke brukte det riktig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Box squating er visst nok bra for nybegynnere da det lærer de riktig form(hvis jeg har skjønt det riktig). Kjipt at personen ikke brukte det riktig da.

Ja, sikkert ikke dumt i det hele tatt, vurdert det selv også, men trodde poenget var å ihvertfall komme ned til boksen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten ta med den fete rutinen jeg og Tuba observerte for noen dager siden.

Det var lite folk på vektertorget, så vi okkuperte to knebøyrack. Ved siden av oss var det en middelaldrende bro som skulle kjøre hacksquat. Midt i et knebøysett fikk jeg med meg at det var noen som drev og beveget seg mellom rackene vi brukte, og etter settet så jeg at dette var hackbroen.

Det som skjedde, var at mellom hvert sett med hacksquat så hentet han to nye 20kg-plater, og disse satte han fint på plass på hacksquatstativet. Det eneste som skurret litt var at han ikke satte de på den stangen som ble løftet, men på oppbevaringsstengene. Hen fortsatte altså å løfte på den samme belastningen, og i pausene flyttet han 40kg fra knebøyracket over til hacksquatstativet.

Etter 3 runder med dette måtte Tuba av ren nysgjerrighet gå bort og høre hvorfor han drev og flyttet på vektene sånn, og da viste det seg at han var hellig overbevist om at han løftet på de vektene (som selvfølgelig stod helt i ro mens han bøyet). Hvordan han ikke kan ha lagt merke til at det ikke ble tyngre, til tross for at han "la på" 40kg hver gang, vites ikke.

Når Tuba fortalte han at han faktisk ikke løftet disse vektene ble han sur, og sa at jo, det gjorde han! Etter å ha studert apparatet i noen minutter endte det likevel med at han flyttet noen av vektskivene over på riktig stang, hvorpå han løftet noen reps med svært begrenset ROM. Kanskje det var blitt litt tyngre siden forrige sett!

20120422083155-c7da98fc.gif

Snikfilming er selvfølgelig lov! La dere inspirere av følgende:

Hoho, ska poste et par videoer imårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Elixia her om dagen. Da så jeg en ung PT, dame i starten av 20 årene tenker jeg. Hun drev å satt opp program for en mann som var noe rundt 50 år, og hadde en del kilo for mye på kroppen. Jeg sto å tok Knebøy i racket ved siden av denne PT'en og mannen. da ser jeg PT'en hente en Bosuball og legger den i Knebøystativet. Hun ber så mannen stelle seg opp på ballen. Han gjør selvfølgelig som PT'en sier. Hun har jo tross alt utdannet seg og ''vet hva som er best''. så legger hun 40 KG på stang og ber mannen putte den på ryggen. Han gjør som hun sier og står nå å balanserer på en Bosuball med 40 KG på ryggen. Hun ber han ta knebøy, og den stakkars mannen gjør som hun sier. Han vet tydligvis ikke hva knebøy er og det gjør ikke PT'en heller. Jeg ville si det så ut som en 15 cm bevegelsesbanebøy kombinert med Good Mornings på tærne med krum rygg. Det verste var PT'en som sto å sa han gjorde det rikitg og at han kunne øke vekta. Jeg ble litt oppgitt over at en sertifisert trener utsetter klientene for noe så farlig og ikke engang retter på teknikk, som er det første hun burde ha gjort. Hele greia endte med at jeg gikk bort til mannen og sa at han burde revurdere å gjøre øvelsen i det hele tatt, eller ihvertfall få en bedre teknikk og droppe ekstra vekt. Da fikk jeg meg en ''Jævla drittunge'' i fleisen, mannen viste fingeren og gikk. en relativt hyggelig start på treningsøkten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på fete rutiner på vektertorget i dag, og jeg gjorde et forsøk på å finne opp en ny rutine. Øvelsen omvendt roing med belte rundt lårene var født.

Asle Bøe kunne selvfølgelig ikke være noe dårligere, og tenkte at omvendt roing med en rosa kettlebell balanserende på brystet måtte være funksjonellt nok. Ulempen med en kettlebell er at den er rundt, og ikke særlig stabil, noe Asle snart skulle få merke effekten av. Etter å ha satt opp kettlebellen (som selvfølgelig bare veltet) et par ganger, fant han endelig balansen og skulle til å løfte. I ettertid hevder han at han tenkte "hva skjer når brystet mitt nå tilter bakover?", men utifra hva som skjer videre tviler jeg litt på den påstanden.

Det gikk som det måtte gå. Halvveis opp velter kettlebellen, og håndtaket stiller inn siktet på neseroten til Asle. Boom, headshot! Til tross for strie strømmer med blod, konstaterte Asle at nesen ikke var knekt, men på vei hjem kunne det hvertfall konstateres en god hevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mangel på fete rutiner på vektertorget i dag, og jeg gjorde et forsøk på å finne opp en ny rutine. Øvelsen omvendt roing med belte rundt lårene var født.

Asle Bøe kunne selvfølgelig ikke være noe dårligere, og tenkte at omvendt roing med en rosa kettlebell balanserende på brystet måtte være funksjonellt nok. Ulempen med en kettlebell er at den er rundt, og ikke særlig stabil, noe Asle snart skulle få merke effekten av. Etter å ha satt opp kettlebellen (som selvfølgelig bare veltet) et par ganger, fant han endelig balansen og skulle til å løfte. I ettertid hevder han at han tenkte "hva skjer når brystet mitt nå tilter bakover?", men utifra hva som skjer videre tviler jeg litt på den påstanden.

Det gikk som det måtte gå. Halvveis opp velter kettlebellen, og håndtaket stiller inn sikte på neseroten til Asle. Boom, headshot! Til tross for strie strømmer med blod, konstaterte Asle at nesen ikke var knekt, men på vei hjem kunne det hvertfall konstateres en god hevelse.

hahahaha! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på fete rutiner på vektertorget i dag, og jeg gjorde et forsøk på å finne opp en ny rutine. Øvelsen omvendt roing med belte rundt lårene var født.

Asle Bøe kunne selvfølgelig ikke være noe dårligere, og tenkte at omvendt roing med en rosa kettlebell balanserende på brystet måtte være funksjonellt nok. Ulempen med en kettlebell er at den er rundt, og ikke særlig stabil, noe Asle snart skulle få merke effekten av. Etter å ha satt opp kettlebellen (som selvfølgelig bare veltet) et par ganger, fant han endelig balansen og skulle til å løfte. I ettertid hevder han at han tenkte "hva skjer når brystet mitt nå tilter bakover?", men utifra hva som skjer videre tviler jeg litt på den påstanden.

Det gikk som det måtte gå. Halvveis opp velter kettlebellen, og håndtaket stiller inn siktet på neseroten til Asle. Boom, headshot! Til tross for strie strømmer med blod, konstaterte Asle at nesen ikke var knekt, men på vei hjem kunne det hvertfall konstateres en god hevelse.

Prøv med bottoms up kettlebell for progresjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på fete rutiner på vektertorget i dag, og jeg gjorde et forsøk på å finne opp en ny rutine. Øvelsen omvendt roing med belte rundt lårene var født.

Asle Bøe kunne selvfølgelig ikke være noe dårligere, og tenkte at omvendt roing med en rosa kettlebell balanserende på brystet måtte være funksjonellt nok. Ulempen med en kettlebell er at den er rundt, og ikke særlig stabil, noe Asle snart skulle få merke effekten av. Etter å ha satt opp kettlebellen (som selvfølgelig bare veltet) et par ganger, fant han endelig balansen og skulle til å løfte. I ettertid hevder han at han tenkte "hva skjer når brystet mitt nå tilter bakover?", men utifra hva som skjer videre tviler jeg litt på den påstanden.

Det gikk som det måtte gå. Halvveis opp velter kettlebellen, og håndtaket stiller inn siktet på neseroten til Asle. Boom, headshot! Til tross for strie strømmer med blod, konstaterte Asle at nesen ikke var knekt, men på vei hjem kunne det hvertfall konstateres en god hevelse.

Hahaha, jeg døøøøør! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kna folk slutte å si de dør? Er jeg som dør.

Sorry mac, men det er lenge siden jeg har ledd så mye att jeg begynte å gråte av smerte. Følte meg der og da ganske nært døden, men det der er virkelig ett av de beste klippene jeg har sett! Hærregud du e rå! (og korttenkt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...