Gå til innhold

Overflødig/ekstra hud, mage?


zorropose

Anbefalte innlegg

Hei Folx!

Jeg var utrolig i tvil over hvor jeg skulle legge ut denne tråden, men jeg bare følte magefølelsen, siden vi er inne på temaet mage :)

Situasjonen: Har nylig lagt meg i selene, for å gå ned i fettprosent.

Jeg begynte i April ca, og jeg gikk fra 79-80kg til 75kg ca, som jeg ligger på idag.

I utgangspunktet hadde jeg 12 i fettprosent.

Men jeg er fortsatt ikke fornøyd med magerutene, rundt navle området.

Jeg mistenker at jeg har mistet SYKT mye vann, som igjen er bra.

Men jeg sliter med å miste det siste laget på bunnen, og litt av love handelsa, men igjen, kanskje jeg ikke er genetisk skapt til å se jævlig "cut" ut?

Jeg føler også at dette er "overflødig" hud, men er det noen som vet hvor lang tid tar det for kroppen, før dette "overflødige" forsvinner?

Ellers har det begynt å poppe fram endel blodårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å få bort siste resten av magefett nederst på magen kan være utrolig vanskelig og mange må svært lavt i fettprosent for å få dette til. Tviler på at det er overflødig hud som er problemet om du kun har fjernet 5 kg. Huden er veldig elastisk og vil normalt stramme seg opp i takt med vektnedgang.

Bruker du fettklype for å måle tykkelsen på hudfoldene? Hvis så, hva er målene ovenfor og nedenfor navlen (ikke mål rett under/over, men 5 cm til siden for navlen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg sliter med å miste det siste laget på bunnen, og litt av love handelsa, men igjen, kanskje jeg ikke er genetisk skapt til å se jævlig "cut" ut?

.

Trodde det samme, meeen skulle bare en real deff til :D 6pakken synes mer og mer nå! Men så bestemte kroppen for å ta fett fra lårene først :/ Er en grunn til at det kalles "Stubborn fat"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få bort siste resten av magefett nederst på magen kan være utrolig vanskelig og mange må svært lavt i fettprosent for å få dette til. Tviler på at det er overflødig hud som er problemet om du kun har fjernet 5 kg. Huden er veldig elastisk og vil normalt stramme seg opp i takt med vektnedgang.

Bruker du fettklype for å måle tykkelsen på hudfoldene? Hvis så, hva er målene ovenfor og nedenfor navlen (ikke mål rett under/over, men 5 cm til siden for navlen)

Har ikke brukt klypa på en stund, brukte Inbody-testen på Elixia, som jeg er litt skeptisk til verdiene :)

Men jeg må bare finne meg en fyr som kan måle meg.

Men backonabs: Bør jeg steppe opp kardioen? Begynte forrige uke med 30min intervalltrening ala. Spurt med kjapp gange tilbake. Så jeg tenker å fortsette med å gjøre dette minst 1gang i uka framover + 3x styrketrening.

Var en kar som fortalte meg at intervalltreningen som jeg nevner, er en av de beste metodene for å forbrenne "fettet".

Han er en australsk ernæringsfysiolog, men igjen, jeg har ikke gjort det lenge nok til å ane resultater.

Trodde det samme, meeen skulle bare en real deff til :D 6pakken synes mer og mer nå! Men så bestemte kroppen for å ta fett fra lårene først :/ Er en grunn til at det kalles "Stubborn fat"

Hva la du i deffen din? Kcal underskudd + kardio, i hvor lang periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva la du i deffen din? Kcal underskudd + kardio, i hvor lang periode?

Er vel på uke 9 nå ( Med 2 uker bygging på 2800-3200kcal)

7 uker med underskudd på ca 500 -700 hver dag - vekta har gått fra 75kg til 71kg ish, får se nå som kreatinen slipper.

styrke ca 4 ganger i uka med styrketester for å sjekke om massen er bevart og kjører ikke noe kardio ( Eneste må vel være gåturen til buikken for å kjøpe Pepsi max og Cottage cheese :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...