Gå til innhold

FiveFingers-love!


Gjest ekko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville tro det, ja. Det er den samme modellen som elesly snakker om. Det er en relativt "basic" modell, beregnet for lett bruk. Om du skal løpe i skogen eller ulendt terreng kan det være greit å ha litt mer mønster under. Spesielt om det er våte og sleipe partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd med mine Komodosport, god passform og sitter som støpt med borrelåsen. Er helt greit å ha noe mellom tærne hele tiden. Jeg kjøpte i tillegg Injinji tå-sokker på ebay(2 par for 20$ inkl frakt), bruker de innimellom. Sparer skoene litt;) Bruker de til styrketrening og løping(forsiktig løping, er fortsatt ikke helt godt vant med å løpe med disse).

post-12547-14440869449676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par av Speed-modellen til Vibram FiveFingers, og er veldig fornøyd med dem. Jeg fant dem på tilbud i en nettbutikk, og måtte bare satse på at de passet. (Jeg hadde jo tross alt angrefrist.) Jeg valgte størrelse etter måleskjemaet på hjemmesiden til Vibram FiveFingers, og det stemte veldig bra. Jeg valgte Speed-modellen på grunn av lissene. Jeg har veldig høy vrist på føttene, og jeg har både lest og hørt flere steder at FiveFingers-modellene uten lisser kan bli ganske trange for dem som har høy vrist. Med lisser er de i hvert fall ypperlige.

Jeg har lyst på sånne, men er redd for at det blir veldig ubehagelig å ha noe mellom tærne. I alle fall i begynnelsen. Jeg får direkte vondt av å gå med flip flop-sandaler, og her er det jo mye stoff mellom ALLE tærne... :mellow: Gikk det greit å venne seg til å bruke dem?

Jeg hadde aldri prøvd noen Vibram FiveFingers før jeg fikk mine i posten (se over), og derfor var jeg ganske spent på hvordan de ville være å ha på føttene. Jeg synes også at flip-flop-sandaler er vonde å gå i. Men det første jeg tenkte da jeg fikk prøvd på mine FiveFingers var "Wow! Disse er skikkelig komfortable." Den tilvenningen var gjort på bare sekunder for min del. ;)

Nå har de kopier på Europris. Til en billig penge. Har aldri brukt slike five-fingers jeg da, men antar den eneste forskjellen vil være kvalitet på stoff og sømmer (at sømmer kan ryke og stoff fortere slites hull på),- siden det ikke er noe demping eller støtte i foten som kan utgjøre prisforskjell på originale og kopier.

Det kan være veldig stor forskjell på sålen i Vibram FiveFingers og sålen i billige kopier. En kamerat av meg bestilte først et par kopier, og deretter et par skikkelige FiveFingers. Han fortalte at han merket stor forskjell da han brukte skoene. Det er også mye dårligere kvalitet på stoff og sømmer i kopiene. Jeg har selv sett skoene, og jeg vil også påstå at det er verdt å bruke de ekstra pengene på et par skikkelige FiveFingers. Hans skopar var riktig nok ikke kjøpt fra Europris, men det var en veldig troverdig etterligning, og vi måtte se nøye etter for å skjønne at det bare var en kopi.

Vil dere anbefale disse til å bruke på jobb og til generell gåing? Løper ikke lenger, men har et herja kne så trenger et par nye sko asap!

Det går helt fint å bruke disse skoene til vanlig, men vær klar over at en del av modellene er ikke særlig godt egnet til kaldt og/eller vått vær. For meg kan selv en ikke alt for varm sommernatt bli så kjølig at jeg begynner å fryse på føttene dersom jeg går med mine Vibram FiveFingers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at barefootshoes.no selger gule og grønne speed. Jeg ville hørt om dem kan skaffe rosa til deg. Har tidligere handlet hos dem og fått suveren service, så regner sterkt med at de vil gjøre det for deg :)

Da skal jeg prøve det! Takk for tipset :)

Har forelsket meg i de rosa... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Bikila nå i 2 år, elsker de. Kjøpte også et par Kso trek sport i fjor, men synes disse er for stive. Liker ikke at de fjerne litt av følelsen av å være barføtt, type småstein o.l.

Bruker Bikila nå hovedsakelig som innesko på gymmet, og vurdere et nytt par av dems etterfølgeren for utebruk. (har også et stort hull oppå neglen på ene trek sport etter et uhell.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen formening om skoene er billigere i England? Vurderer å kjøpe på XXL i morgen, men skal jo til England i august og...

Sjekk på footlocker, eventuelt amazon.co.uk hvordan prisene ligger der. Mener xxl kjører en relativt rimelig linje. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen formening om skoene er billigere i England? Vurderer å kjøpe på XXL i morgen, men skal jo til England i august og...
Om de er billigere i England. kan jeg sende sko.strls og så ordner du til meg også? Mine er litt slitte haha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...