Gå til innhold

Ønsker hjelp litt kostholdsråd... Fordi media osv gjør meg en smule forvirret!


verolima

Anbefalte innlegg

Hehe, ja det lureste er kanskje ikke å ha vekt. Har roa meg litt på den vegingen.. Tror det var lurt, ellers så fikk jeg jo ett hardt slag i tryne hvergang fordi vekta ikke svarte på forventingene mine...

hode mitt sier less is more, men er det nå virkelig det.. Er bedre å være fit og stram og ha former, en ei flis vel.. den må eg jobbe litt med :p jaja, det viktigste er vel at jeg ikke stapper kroppen full i søppel mat og tetter det som er innvendig.. og trener regelmessig.. det er en start i allefall på noe som kommer til å bli kanonbra resultat av :)

En ting jeg har lært er at: TING TAR TID :) Av media blir vi overfalt med feilaktig informasjon! Få "denne" kroppen på 8uker osv, (også viser de en veltrent person som GARANTERT har trent hardt og spist sundt i mange mange år). Spis frokost, ellers stopper forbrenninga, spis hver 3time... osv.... BULLSHIT! Ikke rart vi kan bli litt gale i blandt, hehe....

Det viktigste er at vi tar av oss fett, og ikke mister muskler. Hvis man veier seg for mye er det lett å bli opphengt i tallet på vekta - som kan variere mye fra dag til dag.... Bruk speilbildet og målebånd. Men som du sier: hvis vi spiser sundt og trener regelmessig kommer resultatene. Må bare være tålmodig :) Dette klarer vi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til sammenligning så er jeg bare et par cm høyere enn deg. Men veier mye mer. Jeg er 166 cm høy og veier 79 kg. Jada, jeg skal ned 5-9 kg, men selv om det høres ut som om jeg er Keiko jr så er det ikke slik det faktisk er. Jeg liker å fortelle meg selv at jeg ser slik ut, men realiteten er at alle andre sier at hodet mitt er mongo. Hvis vi skal prate størrelse så kan jeg si at jeg bruker en størrelse 38 i både bukser og overdeler.

Jeg synes ikke du skal være så opphengt i hva du veier. Men om kroppen din har det bra, om du har det bra. Vi jenter (og en del gutter) er ekstremt slemme mot oss selv når vi hele tiden tenker "men hvis magen hadde vært sånn, sånn eller sånn..", ja, er vi mer lykkelig da?

Og ja, jeg synes du spiser fryktelig lite..men nå teller jeg ikke kalorier. Jeg tenker alt i kh (og protein og fett). Det var utrolig vanskelig å komme seg forbi den frykten for fett jeg hadde i begynnelsen (sf her også), men nå når jeg har lært at fett ikke er farlig så har jeg det så uendelig mye bedre. Jeg tipper at kaloriinntaket mitt er på rundt 2000 hver dag, karbohydratinntaket er under 50 gram pr dag. Så kroppen min har det veldig bra, den får nok mat! Sunn mat (er jo nesten bare grønnsaker, kjøtt, egg, smør og den type ting).

(Men hva du trives med er jo ikke det samme som meg, jeg bare sier: ikke vær redd for maten. Spis variert - ikke knekkebrød hele dagen lang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar her :)

Likte veldig godt det du skrev Opheliia, det fikk meg til å tenke litt.

men jeg skal si at jeg tror selv jeg spiser for mye, men der igjen, det er psykisk og jeg må jobbe med det konstant!! Kan jo bli tussete! Men greit, jeg har skjønt at ting tar tid og at vi, som sterke kvinner, fikser dette :) Ønsker dere alle lykke til med deres mål, og håper dere klarer det! Jeg har fått resultater, men ikke de jeg har som mål, men i riktig retning er bedre enn ingenting!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar her :)

Likte veldig godt det du skrev Opheliia, det fikk meg til å tenke litt.

men jeg skal si at jeg tror selv jeg spiser for mye, men der igjen, det er psykisk og jeg må jobbe med det konstant!! Kan jo bli tussete! Men greit, jeg har skjønt at ting tar tid og at vi, som sterke kvinner, fikser dette :) Ønsker dere alle lykke til med deres mål, og håper dere klarer det! Jeg har fått resultater, men ikke de jeg har som mål, men i riktig retning er bedre enn ingenting!! :D

Det tar tid. Lykke til :) Du vil finne ut av alt sammen etterhvert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...